Riktiga ridbyxor, tack!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Borjesson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 33
  • Visningar Visningar 4 707
B

Borjesson

Goddag.

Jag söker ett par riktiga ridbyxor, inga trikåer.

För er ungdomar som inte vet vad riktiga ridbyxor är så har jag ordnat en väldigt harmlös bild (Inga nazister den här gången).

byxordb2.png

Var kan jag köpa såna? Jag kan ju inte visa mig i närheten av folk med korvskinnen till ridbyxor som säljs överallt nu.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Riktiga ridbyxor, tack!

Oj! Skräddare, kanske?
Ja, det är ju ett alternativ, men jag känner att det skulle kosta mer än det smakar.

Jag brukar istället låta sy in de kläder jag redan köpt. Det är billigare och blir lika bra.

Vad köper du för byxor som du syr in så att de blir sådär? :)
Det gör jag inte. Jag letar helt enkelt efter riktiga ridbyxor, och behöver de sys in så ordnar jag det hos en skräddare, men själva ridbyxan ska ju ha sin säregna form från början.

haha, jag skulle ha svårt att visa mig i närheten av dolk i de där :p

Spetsbyxor kallades de när jag gick gröna kort kursen för över tio år sen :p

Skräddare än nog ett bra tips.

haha, jag skulle ha svårt att visa mig i närheten av dolk i de där :p

Spetsbyxor kallades de när jag gick gröna kort kursen för över tio år sen :p

Skräddare än nog ett bra tips.
Men visst borde det väl gå att köpa ordentliga ridbyxor?
De hör ju till ett tidlöst mode.

Alltså, de ridbyxor du är ute efter är ju knappast tidlösa, däremot den liiite mer tighta modellen med gubbveck upptill och lite pös vid låren, kanske?

Kan det inte duga med såna?;)

Alltså, de ridbyxor du är ute efter är ju knappast tidlösa, däremot den liiite mer tighta modellen med gubbveck upptill och lite pös vid låren, kanske?

Kan det inte duga med såna?;)
Har du nån bild som visar vad du menar?

Men visst borde det väl gå att köpa ordentliga ridbyxor?
De hör ju till ett tidlöst mode.

om de hade varit ordentliga ridbyxor och tidlöst mode som du nu säger så borde de ju finnas.

men jag tycker verkligen inte att det är tidlöst mode, skulle nog mer säga att de är hur " ute" som helst ;) men smaken är som baken.

Åhhh, nu blir jag riktigt nostalgisk :love:

Köpte mina på 70-talet i en affär som då hette Eqipage och låg utmed Vallhallavägen, eller närliggande gata, i Stockholm...

Och mina byxor slet jag ut :angel:

Jag ärvde ett par såna ridbyxor efter min mamma..de är från femtiotalet eller nåt! Tror tyvärr att de inte är i din storlek...men har sett liknande på nån shop på nätet...men numera är det stretch i dem, det är det inte i morsans gamla paltor, och på dom är det blixtlås i benen nertill..:rofl:

Sånadär finns det massor av på K1, livgaret i Stockholm... Sticksiga, varma och allmänt hemska :devil:

Smaken är som baken, delad vilket är tur då jag avskyr pösiga ridbyxor, ser så himla fult ut :p

Åhhh, nu blir jag riktigt nostalgisk :love:

Köpte mina på 70-talet i en affär som då hette Eqipage och låg utmed Vallhallavägen, eller närliggande gata, i Stockholm...

Och mina byxor slet jag ut :angel:

Nostalgisk, ja...eh...usch:crazy: Minns med fasa de jag fick när jag började rida på tidigt 60-tal...Dom attans brallorna nöp mig i knävecken och jag hatade varje minut jag hade dom på mig...:o

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 177
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 236
Senast: valy
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 550
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 068
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Tandfen utan kontanter

Hund, Katt, Andra Djur