Riktigt bra multitalang hingst tillgänglig på importsemin finns det ?

Sv: Riktigt bra multitalang hingst tillgänglig på importsemin finns det ?

Nytt otippat förslag som åtminstone ser kul ut på papper,har tagit bort ett av dina krav,sorry ! :)
Flore Star :eek:

:eek::eek::eek::eek::eek:

Vill du att jag skall avla vanskapta hästar ;)

Nej skämt och sidor har ingen aning om hur han ser ut i sina haser snacka om att det måste slagit väldigt hårt med det uttalandet, när man inte sett hästen själv så blir man ju betänksam något borde ju ligga bakom att någon sticker ut hakan så till den milda grad med ett sådant uttalande. Skulle vilja granska de benen in real life på nära håll man blir ju lite nyfiken vad det hela rör sig om. Men man kan ju inte annat än att säga att det klart slagit in en kil av tvivel ang hur det står till.
 
Sv: Riktigt bra multitalang hingst tillgänglig på importsemin finns det ?

Någon som fattar vad det egentligen är meningen att det skall stå här, skall det verkligen stå som jag tolkar det att han missade klass 1 både totalt och i båda grenarna ?????

Mighty Magic confirmed his fantastic overall impression at this 70-days-performance test in summer 2007: he only just missed performance category I for the overall and both individual results.
 
Sv: Riktigt bra multitalang hingst tillgänglig på importsemin finns det ?

Carpaccio e. Caretino alt. Contendro.

De ger båda bevisat bra nedärvning i både hopp och dressyr (möjligen kanske Carpaccio kanske med tonvikt dressyr och Contendro tvärtom).
Vet dock inte vad status är för dem i SE och DK.

Undvik unghingstar.
 
Sv: Riktigt bra multitalang hingst tillgänglig på importsemin finns det ?

Chico's boy?
Vet dock inte om någon tar in på honom i år, men han har ju funnits på K*inga innan.
 
Sv: Riktigt bra multitalang hingst tillgänglig på importsemin finns det ?

FetcherN
Men han gick med plac 1.35 samt 1.40, ingen plac tror jag, som 6-åring. Kan man förvänta sig så mkt mer vid den åldern?
Eller är det ngt i hoppningen som gör att du känner dig "säker" på att han inte kommer bli en svårklass/GP häst? För det är ju lite svårt att åstadkomma detta som ungdom.

Frågar då jag funderat på honom till ett av våra ston i framtiden.

Hingsttips kommer jag inte på ngt utan det man hört är att man ska hålla utkik efter Contenderblod för att även få med lite gång.. Där har du ju tips redan iform av Contendro..

Corland är väl annars en fining som lämnar både och men det blir ju inte heller helt bra ju:angel: lite mkt linje * host* inavel.

En ungdom annars är ju Monte Bellini men vet inte alls gång och storlek där. Men har för mig att han också ska ha god gång, att han fick fina siffror på sitt 70 dagarstest? Samt mödernet har också lämnat dressyr.

jag kikar ju i stort bara dressyrhingstar nu men Monte Bellini är ju i mina ögon en mkt intressant hingst som man önskar man hade sto till!
 
Senast ändrad:
Sv: Riktigt bra multitalang hingst tillgänglig på importsemin finns det ?

Innan jag försöker ge ett råd, så undrar jag vad du vill med avkomman? Vad vill du göra?

Dubbeltalanger är ett kapitel för sig, tycker jag. En långdistanslöpare och en kulstötare ser ju helt annorlunda ut i kroppen, som ett exempel. Exteriören hjälper ju hästen till att med lätthet utföra det den ska, och då kan det bli lite svårt om man vill göra två skilda saker.

Men, som sagt. Vad är det för dubbeltalang du tänker dig? En häst som både kan gå VM i dressyr och hoppning? Eller en som kan gå VM i dressyr, och hoppa trevligt på hemmaplan? Eller en som kan gå VM i hoppning och vissa upp en sjujäkla gång i markarbetet?
Beroende på det finns det ju en del gångartshingstar man kan stryka. Vill man rida GP så finns det ingen anledning att ha en jättestor gång- då kommer man ofta inte längre än till unghästklasserna.
Då är det kanske en riktigt bra dressyrförärvare med som kan hoppa som gäller. Eller tvärtom.
 
Sv: Riktigt bra multitalang hingst tillgänglig på importsemin finns det ?

Synd att Calido är och ger stort annars tror jag han hade kunnat passa in på dina kriterier. Men som sagt han är för stor.

Om Falsterbo hade varit kvar i Europa hade han nog kunnat vara ngt, han gick ju hoppning först (unghästklasser upp till 130 el 140) och sedan svår dressyr.

Kolla om det finns ngn Flemmingh hingst som hoppar, Flemmingh själv är ju rent hoppstammat men tävlade i dressyr och har väl givit mest gångartsbarn.

Calido I är inte särskilt stor-168cm:confused:.(tillhör helt klart de mindre och smäckrare av holsteinerhingstarna)Helt riktigt tillför han storlek i regel,men är samtidigt en förädlare.
 
Sv: Riktigt bra multitalang hingst tillgänglig på importsemin finns det ?

Åh, jag trodde faktiskt att han är större !

De avkommor jag har sett och avkommor till avkommor så är de stora. Med en oerhört härlig typ, Gångarter och hoppförmåga
 
Sv: Riktigt bra multitalang hingst tillgänglig på importsemin finns det ?

Med multi menar jag inte något halvbra i båda disipliner utan något riktigt bra för båda disipliner (typ CB II) helst typen hoppstammad gångartskanon :p som bevisat nedärver både gång och hopp. Helst tillgängligt i Sverige men utvägen att köra över stoet till Danmark för seminering finns också då hon även är DV registrerad så även tips på om det finns någon hingst som uppfyller kriteriena som inte tas in till Sverige. Har en såndär sista minuten ånger över att ha henne tom i år men känns bara som att jag kör på om jag verkligen hittar hingsten som är rätt och det står helt still i huvudet om någon sådan finns att få tag på.

Cartier (Eklunda)
Capriano (Ängagården)
 
Sv: Riktigt bra multitalang hingst tillgänglig på importsemin finns det ?

Vad blev det nu för hingst till slut?
Eller det blev kanske ingen alls? ;)
 
Sv: Riktigt bra multitalang hingst tillgänglig på importsemin finns det ?

även fairbanks borde vara ett bra alternativ?
 
Sv: Riktigt bra multitalang hingst tillgänglig på importsemin finns det ?

+ jate volim

tråden är ett år gammal, blev det någon insemination är rimligen fölet redan fött, eller strax på gång att komma till världen....
:)
 

Liknande trådar

Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 452
Senast: Görel
·
C
Avel Nu har AVN blivit färdiga med användningsråden för de nygodkända hingstarna :bow: Allt är koierat från ridsports hemsida... Så här...
Svar
14
· Visningar
3 679
Senast: athena
·
Övr. Grenar Planerna är redan i fullgång för hingstar nästa år... Vadå? man ska väl var ute i god tid? :angel: Jag avlar själv mot FT...
Svar
1
· Visningar
1 015
Senast: fleur
·
W
Avel Ännu en hingstväljar tråd men den här gången till ett Nordsvensktbrukssto. Vi har ett sto av lite lättare typ som säkert en del sett...
2
Svar
39
· Visningar
11 761
Senast: Krisse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp