Riktigt mjuka läderstövlar för bra kontakt

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare popeye
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 28
  • Visningar Visningar 2 478
P

popeye

Vad ska man ha för något då?
Nu har jag två par Könings som jag trivs bra med och tycker är helt ok, men jag saknar dendär riktigt nära kontakten med hästen som man får i t.ex. dyonchaps eller bara strumpor.
Nu tycker jag inte om chaps och får blåmärken av stiglädren om jag bara har sprumpor, så därför är jag sugen på ett par mjuka stövlar! :d
Gärna då någon figurnära med snörning och dragkedja så man slipper detdär förbenade sparkandet när stöveln ska på.

Hur pass mjuka är Sarm stövlarna?
vilka andra är värda att satsa på, är dragkedjestövlar i allmänhet mjukare än vanliga traditionella stövlar?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Riktigt mjuka läderstövlar för bra kontakt

cavallo har riktigt mjuka och tunna stävlar, kanon kvalitet med!

de absolut mjukaste du kan hitta är M. Decima, ett franskat märke som du kan köpa på Ingdams. Är VÄLDIGT mjuka, lite för mjuka för min smak, men helt klart sköna. Inga skavsår här inte :)
Är snörning och dragkedja på, men vet dessvärre inte om de tillverkar dem längre. Har även ett par kanonsköna långa chaps från detta företag!

en kompis till mej har nån typ av cavallo med snörning o dragkedja o jättemjuka.. alldeles för mjuka fö rmej för man vill ju ha stöder av stöveln..
mina cavallo e oxå jättemjuka men på insidan.. o d e dombara för att ja använt dom så ofta så du märke rinte ens att du har dom på dig när du rider.. o dom e sååå underbara. men lite hårdare utsida för bra stöd.

de tragiska e att ja måste köpa nya då dome lite välsliten...
men kan inte köpa nya först ja har PROVAT o settatt dom passar.. kanite bara beställa... vill känna på dom först!!

ja dem funderade jag också på, men såg att de inte fanns kvar på ingdams hemsida? De kanske inte finns länge?
Cavallo säger ni, är de mjukare än de vanliga ridstövlarna utandragkedja? har haft ett par sådana, men tyckte inte att de var riktigt så mjuka osm jag ville ha dem...

Cavallo Piaffe är mjuka och jättesköna att rida i. :d
Men de är ju inte gratis precis.... :mad:
Själv hade jag tur med prislappen :D

Jag har ett par Sarm, utan snörning. Jag är jättenöjd med dom. Mjuka men det är fortfarande lite styrsel i dom.

Drömstövlarna ska vara så pass mjuka att man kan rulla ihop skaftet på dem (som i ingdamskatalogen!) ha hög utsida och jaktkrage! :love:
Fan va snyggt det vore till min bruna tweedkavaj :d

popeye skrev:
Drömstövlarna ska vara så pass mjuka att man kan rulla ihop skaftet på dem

Ööööö
Du behöver inte läderstövlar. Du behöver ett par knälånga strumpor!
;) :D :)

Mina stövlar är gudomligt sköna, men ser lite trista ut i stallet eftersom de bara hänger :)
Mina e i snygg chokladbrun färg med hög utsida, vill du köpa? ;)

vad är det för några?
du får gärna skicka ett pm eller så :angel:

instämmer med Centaur... får vi se en bild???
en annan fråga.... kan man ha stövlar med jaktkrage till vardags??

Jaktkrage är skitsnyggt! Sådana stövar vill jag också ha! :d
Helst både mjuka och med jaktkrage, vilka krav man har ;)

Har tyvärr ingen bild på dem, men ser inte snygga ut när de står i stallet, ser snyggare ut när man har dem på...Börjar dessvärre bli lite slitna, insidan börjar tunnas ut efter flitigt användande:)

Tror tyvärr att företaget M. Decima har upphört, synd för jag gillar verkligen deras lädergrejor(har ett par matchande långa chaps i chokladbrun färg):love:

Är det Decima som gjort dina stövlar?
Vilken storlek? Sätt ett pris :p

ja det är decima som sytt dem, Specialbeställde dem hos ingdams när de var nere i falsterbo för ånga år sedan, tror jag betalade kring 5200:- om jag inte minns fel.
vet bara att de upphört eller skulle sluta tillverka grejor då en knapp på mina långa chaps lossnade fick jag beställa en ny, och då sa de på ingdams att jag skulle hålla hårt i den knappen då de kommer sluta tillverka sina lädergrejor:cry:

Fick hem mina Sarm stövlar igår.

De var riktigt mjuka. Går att vika/rulla skaften.

De svarta som jag prövade i affären var mkt hårdare.
Dessa är :love:

Serigo Grasso har riktigt mjuka som går att rulla ihop. Har sådana och är nöjd med dem. Man är tvungen att specialbeställa dem. Kolla på deras hemsida. Equality Line är återförsäljare.

Jag ahr ett par skitbra som kommer ifrån Hööks! De kostade 1.645,- nåt sånt tror jag! Har dragkedja på dom! jätteskönt nu på vintern med ullsockor och fårskinns-sulor! Hoppas du hittar ett par härliga ridstövlar i "djungeln"! :smirk: :D

Liknande trådar

Utrustning Hej! Idag var jag på Hööks och letade nya ridskor, ny ridväst och ny hjälm. Har inte ridit regelbundet på ett tag och nu när jag har... 2
Svar
32
· Visningar
4 024
Senast: Salinero
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Besiktning nödvändig?
  • Hingstvalsfunderingar 2025