Riktigt mjuka läderstövlar för bra kontakt

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare popeye
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 28
  • Visningar Visningar 2 472
Sv: Riktigt mjuka läderstövlar för bra kontakt

Rhapsodie skrev:
Serigo Grasso har riktigt mjuka som går att rulla ihop. Har sådana och är nöjd med dem. Man är tvungen att specialbeställa dem. Kolla på deras hemsida. Equality Line är återförsäljare.
Ja, tjejen i butiken visade mig dom (antar att det var samma). Det var tydligen latexblandat läder i skaften för att få ett mjukare och följsammare läder för närmare kontakt med hästen. Nya favoriten bland eliten enl henne...om det nu är viktigt! :smirk:

//Alice

*kl*

Vad är poängen med att ha stövlar om man vill ha så mjuka skaft? Varför inte fortsätta med shortchaps isf? Enlighten me.

Jag måste iaf ha mjuka stövlar, använder inte mina längre, de är för hårda. Mina ben flaxar bara omkring om jag har hårda stövlar :o

Jag beställde ett par Sarm modell 500 idag. Och jag säger bara :love:. Var och provade Hööks som andrastövlar men dom var urk. Sen provade jag Petrie, inte alls lika mjuka som Sarm, iofs var dem tusingen billigare men Sarm stövlarna är :love:. Jag längtar tills jag får hem mina!

500.jpg

Med snörning.

Nu kan man ju göra det men förut var det inte så kul. Då fick man inte ha skor och chaps på elittävling. Eftersom iallafall jag bara rider i stövlar när jag måste så är det skönt om stövlarna är så mjuka och lika shortchaps som möjligt.
Nu är reglerna ändrade och det kommer att vara skor och chaps som gäller hela tiden. :)

Ok isåfall håller jag med dig. Varför inte bara rida i det som man tycker bäst om.

Det blir bättre stöd just runt ankeln med stövler även om dom är mjuka. Och det är svårt att hitta chaps som verkligen sitter bra.

Jag har stövlar från De Niro (italienska) och dom är jättemjuka och sköna! :love:
Förstår inte hur folk orkar rida i Cavallo, Petrie etc.. Städade i stövelavd. på jobbet här om dan och där fanns bla Cavallo Piaff - varför inte lika gärna gipsa hela benet... Dom är som stål.. Ajaj.. :crazy:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Idag var jag på Hööks och letade nya ridskor, ny ridväst och ny hjälm. Har inte ridit regelbundet på ett tag och nu när jag har... 2
Svar
32
· Visningar
4 010
Senast: Salinero
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka