Rimlig sjukskrivning bruten fot?

Inte samma sak som att du kan agera snabbt i skarpt läge.

Nehe? Vad skulle ha hindrat mig menar du? Hjärnan var ju också fullt funktionsduglig, så några långsamma reaktioner p.g.a. det, hade man inte heller kunnat skylla på. Jag ansåg mig fullt kapabel att kunna framföra bilen tryggt och säkert och med förmåga att agera efter varje situation som kunde dyka upp. Det räcker för mig. Vad andra sitter och tycker bryr jag mig inte om.
 
Jag opererade foten nyligen, operationen innebar flera benbrott, stiftning, stygn och gips. Blev sjukskriven 4 veckor från mitt jobb som både innebär kontor och fältarbete. De första tre veckorna hade jag absolut inte ens kunnat arbeta enbart kontor, åt smärtstillande som jag blev jättetrött av, fick ha högläge hela tiden och att gå på toa eller hämta vatten var riktigt jobbigt. Fjärde veckan togs stift, stygn och gips och då svullnade foten upp igen men jag kunde gå, om än oändligt långsamt. Hade möjligen kunnat jobba de två sista dagarna av sjukskrivningen, men med lågintensiv smärta är det jobbigt att koncentrera sig en heldag på jobb. Jag gör granskningar, bedömningar och beslut i mitt arbete. Min chef ordnade så jag inte behövde utföra fältjobb första veckorna när jag kom tillbaka så började arbeta efter fyra veckor, med foten i högläge på skrivbordet och låååångsamt vandrande i korridorerna :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp