Ringbrynjor

• Övr. Grenar
  • Trådstartare Trådstartare Joar fran Sunnansjo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 2 078
J

Joar fran Sunnansjo

Hur gör man en ringbrynja? Jag vet hur man sätter ihop ringarna 4:1, de platta bitarna går bra, men hur gör man när man ska få till armarna. Och åt vilket håll ska ringarna ligga för att det ska vara korrekt? Går ju att vända åt många olika håll:confused:

Sv: Ringbrynjor

Joar: Ska du till Delsbo nästa helg på riddarlägret?

Sael, japp det ska jag. Du har med min huva antar jag:D Hade tänkt försöka hinna göra min brynja tills dess, därav mina funderingar. Men jag får väl vänta, så kan jag få experthjälp på plats:)

Heter du Sandra eller Camilla så har jag det =) Men självklart så hjälper jag dig. Ska leverera en brynja också så vi kan titta på den så får du se exakt hur du ska göra!

Liknande trådar

Hundhälsa hej! Jag har en bekant som har en 9årig hund. i början på sommaren opererades hon för tumörer i juvrer och ingen biopsi togs. några...
Svar
10
· Visningar
994
Senast: cassina
·
Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
649
Kropp & Själ Nu är det ett faktum. Under ungefär 2 års tid så har mensen till och från gjort uppehåll någon till några månader. Måendet vid de...
Svar
14
· Visningar
734
Senast: Roheryn
·
Relationer Hej! Vill väll mest skriva av mig. Jag och mitt nu ex hade varit tillsammans i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag hade ett samtal med...
Svar
6
· Visningar
996
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka