Ringer ni upp?

kolblakkur

Trådstartare
Ponera att ni har en häst till salu. Ni vill i första hand ha mailkontakt, så ni skriver ej ut ert nummer. I annonsen ber ni folk maila och berätta mer om sig själva och hemmet de har att erbjuda. Det behöver inte vara en novell, men hur hästen ska bo, vad den kommer gå med för hästar i hagen osv. Standardgrejer, för att se om spekulanten kan tänkas passa hästens behov. Ni får mailsvar, men endast: "söker häst till ridning. Ring mig så berättar jag mer om mig själv." Ringer ni upp? :)

Frågar för att jag är uppriktigt nyfiken på om dessa människor får något telefonsamtal eller om de blir bortsållade direkt.
 
Det beror nog på hur stort intresset har varit i övrigt. Stort intresse = mindre chans att jag ringer.

Jag tänker att det *kan* vara en person som har svårigheter med att uttrycka sig i skrift, och därför är obekväm med att skriva. Dock hade jag, i alla fall, velat ha ett lite större försök att ge någon information, för att verkligen känna att det var värt att ringa upp.

Är människan bara lat.... meh. Då säljer jag hellre till annan.
 
Nej jag ringer inte upp om personen inte berättat om sig själv om jag bett om det. Om det däremot är så att personen skrivit om sig själv och sedan skrivit att hen helst pratar mer på telefon så ringer jag upp om personen verkar kunna passa med hästen såklart :)
 
Jag ringer inte. Avskyr allt med att prata i telefon att göra. Blir stressad på bara tanken.

Sen tycker jag också att har man skrivit en viss sak i annonsen så får den intresserade läsa det och följa. Har den inte läst/bryr sig inte/lat vill jag inte sälja till en sån människa.

Har människan svårt med skrift skulle jag bli väldigt tacksam om den sa det i mailet, då kan jag ringa.
 
Ponera att ni har en häst till salu. Ni vill i första hand ha mailkontakt, så ni skriver ej ut ert nummer. I annonsen ber ni folk maila och berätta mer om sig själva och hemmet de har att erbjuda. Det behöver inte vara en novell, men hur hästen ska bo, vad den kommer gå med för hästar i hagen osv. Standardgrejer, för att se om spekulanten kan tänkas passa hästens behov. Ni får mailsvar, men endast: "söker häst till ridning. Ring mig så berättar jag mer om mig själv." Ringer ni upp? :)

Frågar för att jag är uppriktigt nyfiken på om dessa människor får något telefonsamtal eller om de blir bortsållade direkt.

Jag tolkar mailkontakt som att man inte vill ge ut sitt nummer eller bli uppringd hur som helst, inte som att man har något emot att prata i telefon. Jag hade lätt kunnat skicka ett sådant mail som i exemplet, och jag hade ringt upp om jag fått det.
Sen hade jag nog dragit öronen åt mig av en annons där det står att man ska "maila och berätta mer om sig själva och hemmet de har att erbjuda". Har man krav på köparen så får man skriva ut dem i annonsen, så kan ev köpare ta ställning till om de kan uppfylla kraven eller inte istället för att behöva lägga tid på att maila en presentation av sig själv och hoppas att man duger.
 
Ponera att ni har en häst till salu. Ni vill i första hand ha mailkontakt, så ni skriver ej ut ert nummer. I annonsen ber ni folk maila och berätta mer om sig själva och hemmet de har att erbjuda. Det behöver inte vara en novell, men hur hästen ska bo, vad den kommer gå med för hästar i hagen osv. Standardgrejer, för att se om spekulanten kan tänkas passa hästens behov. Ni får mailsvar, men endast: "söker häst till ridning. Ring mig så berättar jag mer om mig själv." Ringer ni upp? :)

Frågar för att jag är uppriktigt nyfiken på om dessa människor får något telefonsamtal eller om de blir bortsållade direkt.
Nej! Jag har väldigt svårt för folk som inte kan läsa annonsen och tycks skicka ut massmail till folk.
 
Fick sånt mailsvar när jag sökte dagmatte till labben. Ringde inte upp. Jag skrev hur han var och förväntade mig att de som skrev skulle beskriva hur de var och vad de kunde erbjuda (det fungerade för övrigt, har en jättebra daghusse).
 
Nej jag ringer verkligen inte upp, har ringt alldeles för många onödiga samtal tidigare.
Man vet aldrig vem man kommer till tyvärr.
Har pratat i telefon angående häst /hund och fått höra hela livshistorier och annat totalt oväsentligt tjat i timmar.
Så nej tack !
Skrift Är toppen.
 
Sen kanske jag är lite kokko men ärligt talat så har jag väldigt svårt att höra vissa dialekter särskilt i mobil med dagens moderna telefoners svaga ljud..
 
Ponera att ni har en häst till salu. Ni vill i första hand ha mailkontakt, så ni skriver ej ut ert nummer. I annonsen ber ni folk maila och berätta mer om sig själva och hemmet de har att erbjuda. Det behöver inte vara en novell, men hur hästen ska bo, vad den kommer gå med för hästar i hagen osv. Standardgrejer, för att se om spekulanten kan tänkas passa hästens behov. Ni får mailsvar, men endast: "söker häst till ridning. Ring mig så berättar jag mer om mig själv." Ringer ni upp? :)

Frågar för att jag är uppriktigt nyfiken på om dessa människor får något telefonsamtal eller om de blir bortsållade direkt.

Utifrån det du citerar: nej. Skulle inte ringa upp.
 
Jag skulle aldrig skriva en sådan annons, men jag har bett intresserade svara via mail p g a att jag har svårt att tala i telefon på på jobbet.

En ringde och hade svårt att maila på jobbet så jag ringde tillbaka på lunchen. Slutade med att hon köpte hästen :)
 
Jag ringer aldrig upp folk jag inte känner så nej hade struntat i den.

Och ser man till tider jag kan prata i telefon ostört så är det antingen väldigt tidigt på morgonen, kort tid mitt på dagen eller sent på kvällen. Dvs inte riktigt tider då folk med mer vanliga tider kan få för sig att ringa.
Mail är smidigt som så attan kan skicka/läsa mail dygnet runt utan att störa ngn :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb För att göra en lång historia kort. Jobbade tidigare på ett ställe men bytte jobb, något som jag ångrar idag. Hur som helst försöker...
2
Svar
28
· Visningar
5 546
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 995
Senast: Yrsel
·
Hästmänniskan Ja, nu är det dags att höra om det finns någon här som har erfarenhet av att hyra/äga stall och vad man egentligen ska tänka på. Detta...
Svar
8
· Visningar
2 781
Senast: Pudlan
·
Hästmänniskan Ja, hur gör man egentligen? Det finns nog många både säljare och köpare här inne som kanske har svar. Jag vill och behöver ha en ny...
2
Svar
31
· Visningar
4 123
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp