• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare toddy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 751
Jag har behandlat ringorm med Imaverol, har fungerat effektivt. Stall och prylar har fått sig en omgång med Virkon.

Vi hade ringorm i ca 5 månader i vårt stall. Mellan 5-10 hästar blev smittade, av 30. Vi anvädne samma preparat som du redan fått tips om. Det viktiga är dessutom att skilja de sjuka hästarna från friska o vara noga med att inte ens gå med samma kläder mellan hästarna. Det gjorde väl vi i viss mån, men klarade oss ganska bra ändå. Använd handskar när du tvättar.
Lycka till!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Ringorm är en av de vanligaste hudinfektionerna hos hästar och orsakas av en svampinfektion. Sjukdomen är smittsam och kan spridas...
Svar
0
· Visningar
214
Senast: Gunnar
·
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
12
· Visningar
1 568
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Vår ponny har idag fått diagnosen ringkota vänster fram. Det är mycket att ta in… veterinären pratade om operation kunde vara ett...
Svar
12
· Visningar
1 182
Senast: Freazer
·
Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete... 2
Svar
30
· Visningar
1 965
Senast: Noxos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka