Bukefalos 28 år!

Ringrostig på ny häst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag var det första dagen på ridkursen. Vi hade en vikarie som ridlärare. Jag hade blivit tilldelad samma häst som knockade mig i början av juni. Egentligen gillar jag den hästen. Han är riktigt duktig i dressyren och gav mig en riktig aha-upplevelse med wow-känsla en av de sista gångerna i våras.

Men så fick jag den där smällen och nu har jag inte ridit på lite över 2½ månad och visste att jag skulle vara ringrostig. Det kändes som att det inte var den hästen jag ville sitta upp på idag så jag bad att få byta. Det fick jag. Det fanns en annan som var ledig och det var en häst som var helt ny på ridskolan så jag kände inte till den alls men fick veta att han var snäll och lite lat.

Det stämde precis. När det blev lite jobbigt för honom inträdde en viss seghet, men han hade ändå tillräckligt mycket framåtanda och känslighet för att jag skulle tycka att han var helt okej. Jag kände mig väldigt ringrostig och hästen var ju helt obekant dessutom, så det kändes väl lite som om jag backat några år kunskapsmässigt. Men det kändes ändå som att hittar jag bara knapparna på den hästen så kommer han att gå jättefint.

Dessutom var han mycket söt. Mörk fuxskäck. Lite kraftigare typ av D-ponny. Mycket vänlig och positiv i lynnet. Honom gillade jag :)
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 694
  • Artikel
Dagbok När jag var liten hade jag en så kallad "bästis" liksom så många andra småtjejer. Har kanske nämnt henne här i min dagbok tidigare, jag...
Svar
0
· Visningar
447
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok Sov otroligt dålig i natt på grund av en incident igår. Jag flyttade till min lägenhet för typ fem år sedan. Jag köpte den under...
2
Svar
29
· Visningar
1 636
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 329
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp