Hur tar man beslutet

Jag tycker det är mitt förbannade ansvar att hunden inte biter någon. Det har flera gånger varit såpass nära att han bitit mig att jag fysiskt fått knuffa undan hunden.

Jag har också haft en reaktiv hund innan, men det var aldrig på den här nivån. Den hunden litade jag helt på och jag visste hans triggers, med nuvarande hund så vet jag absolut vissa triggers men ibland fattar jag ingenting och då är det klart man inte litar på honom. Han har bland annat försökt bita mig i ansiktet för att jag pratade med fel tonläge

Men fy tusan! Du gjorde helt rätt mot både dig själv och hunden ❤️.
 
Tack till alla som skrivit så fint :heart

Jag hoppas att jag kan känna nån slags lugn över mitt beslut med tiden, jag har trots att försökt så länge utan att något blivit bättre. Igår efter han fått lugnande va första gången jag faktiskt kramade min hund sådär som man ser folk göra hela tiden, utan att oroa mig för att det skulle gå åt skogen.

Han har såklart blivit klappad, legat intill mig, ibland låg han med huvet på min arm, men all hantering som handlade om att hålla i honom, eller "aktivt kel" typ att han skulle ligga i mitt knä och bli klappad fanns det någon sorts osäkerhet eller stress i, som att han inte riktigt visste om han gillade det eller hur han skulle bete sig, när jag insåg att det inte bara handlade om en valp med massa bus utan osäkerhet så slutade jag såklart göra det och lät honom ha kontakt på det sättet han klarade, men det innebär att jag på 7 år aldrig haft min hund liggandes i knät, avslappnad. Så jag kramade honom så länge jag kunde innan jag lämnade honom, jag önskar så att vi båda hade fått ha den stunden innan detta.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
657
Senast: Trassel12
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 657
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 591
Senast: co-SMAD4
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 758
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp