Risk att få mens?

Wille

Trådstartare
Jag har ätit minipiller i flera år för att ta bort mensen eftersom jag inte klarar av att ha mens. Det ger mig en fruktansvärd ångest. Men idag har jag haft känningar från magen som om jag skulle få mens. Jag har inte glömt att ta något piller. Finns det risk att jag får mens eller klarar jag mig?
 
Att du får blödning är möjligt, men du kan inte få äkta mens utan att ha haft ägglossning först.
 
Jag har ätit minipiller i flera år för att ta bort mensen eftersom jag inte klarar av att ha mens. Det ger mig en fruktansvärd ångest. Men idag har jag haft känningar från magen som om jag skulle få mens. Jag har inte glömt att ta något piller. Finns det risk att jag får mens eller klarar jag mig?
Jag kan få känningar ibland när jag skulle haft mens men aldrig fått en blödning s.a.s
 
Jag har ätit minipiller i flera år för att ta bort mensen eftersom jag inte klarar av att ha mens. Det ger mig en fruktansvärd ångest. Men idag har jag haft känningar från magen som om jag skulle få mens. Jag har inte glömt att ta något piller. Finns det risk att jag får mens eller klarar jag mig?
Risken finns alltid att det kan komma en blödning, men är inte du i den åldern att det kan vara klimakteriet som börjar spöka? Snacka med gyn.
 
Risken finns alltid att det kan komma en blödning, men är inte du i den åldern att det kan vara klimakteriet som börjar spöka? Snacka med gyn.
Jo, jag är 50 år och har undrat när klimakteriebesvären ska komma. Jag har ännu inte märkt något.
 
Jo, jag är 50 år och har undrat när klimakteriebesvären ska komma. Jag har ännu inte märkt något.
Jag gissar att så länge du äter hormonpreparat att det är svårt att säga, en del hamnar där redan innan de är 30 medan andra är över 50, därför jag rekommenderar att du pratar med gyn. Till viss del kan du även gå efter när din mor hamnade där då det är ärftligt. Alla får dessutom inte besvär med vallningar mm medan andra får jätteproblem.
 
Jag har haft minipiller i en massa år utan blödningar. Sedan började jag blöda en hel del och mycket oregelbundet, och gynekologen hittade myom. Hon sa att det kan bli så då man kommer i klimakteriet, då klarar inte minipillren mer av att förhindra blödningen, speciellt om man har myom.
 
Jag har ätit minipiller i flera år för att ta bort mensen eftersom jag inte klarar av att ha mens. Det ger mig en fruktansvärd ångest. Men idag har jag haft känningar från magen som om jag skulle få mens. Jag har inte glömt att ta något piller. Finns det risk att jag får mens eller klarar jag mig?
Jag äter mellanpiller för att slippa mens pga endometrios. Första typ 2 åren klarade jag mig på ett piller per dag. Sen började jag få små blödningar och fick då öka till två piller per dag. Det har jag klarat mig på nu i flera år. Men det senaste året har jag haft menskänningar till och från. Men än har ingen mens kommit.
 
Jag är 55, har PMS-besvär och alla andra hormonrelaterade biverkningar som vanligt varje månad men inga blödningar (senaste lilla jag hade var i februari)
 
Jag har ätit minipiller i över 20 år och kan få små-blödningar nån gång/år. Inte mens direkt, men blodblandade flytningar några dagar och som väldigt mild mensvärk.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har i flera års tid ätit minipiller för att inte få mens, eftersom jag inte klarar det. Idag har jag dessvärre haft...
Svar
14
· Visningar
1 799
Juridik & Ekonomi Jag har varit sjukskriven efter operation av en hand, sista sjukskrivningsdagen är i morgon. (Hade samma för andra handen i höstas, i...
Svar
7
· Visningar
474
Senast: Gnist
·
Kropp & Själ Hej, ny här på forumet hoppas att dessa frågor är ok att ställa. Tänker att det kanske finns någon här att prata lite med om detta...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 361
Senast: Tora
·
Kropp & Själ Snälla skjut mig. Nu. Eller ge mig en kropp som fungerar. Hade jobbig mens innan och tänkte att jag testar minipiller och ser om det...
2
Svar
23
· Visningar
2 363
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp