Bukefalos 28 år!

Risotto med vadå?

Färsk hummer är såklart supergott, men kanske lite ekonomisk och pysselmässig overkill en vanlig småbarnsfamiljsmiddag. ;)

Finns annars fryst skaldjursmix som är helt ok! Fräs ihop med vitlök, lök, chili, vitt vin och hummerfond? Enkelt och gott!
 
Stekt grön sparris brukar jag ha - det blir jättegott och ger trevligt tuggmotstånd också!

Sparris är absolut gott till risotto, men säsongen är ju slut. Nu ligger det slokiga och trista gamla knippen i affären som inte gör någon glad.

Tack alla för tips! Det blev räkor som fått ligga och dra i saffran, anchochili, rökt paprika och aji amarillo, och sen snabbstekta i olivoljan jag stekt tomaterna i. Jättegott, kan rekommenderas för det gav lite sting åt risotton som ju annars kan bli lite jolmig.
 
Sparris är absolut gott till risotto, men säsongen är ju slut. Nu ligger det slokiga och trista gamla knippen i affären som inte gör någon glad.

Tack alla för tips! Det blev räkor som fått ligga och dra i saffran, anchochili, rökt paprika och aji amarillo, och sen snabbstekta i olivoljan jag stekt tomaterna i. Jättegott, kan rekommenderas för det gav lite sting åt risotton som ju annars kan bli lite jolmig.

Lät jättegott! :up:
 
Annars gifter sig aubergine väldigt bra med tomat och parmesan. Men blir dock mjuk.
 
Sparris är absolut gott till risotto, men säsongen är ju slut. Nu ligger det slokiga och trista gamla knippen i affären som inte gör någon glad.

Tack alla för tips! Det blev räkor som fått ligga och dra i saffran, anchochili, rökt paprika och aji amarillo, och sen snabbstekta i olivoljan jag stekt tomaterna i. Jättegott, kan rekommenderas för det gav lite sting åt risotton som ju annars kan bli lite jolmig.

Jag tycker att den gröna frysta sparrisen är helt okej. Jag har gärna i några droppar äppelcidervinäger i vattnet när den kokar så blir den ändå krispigare
 
Jag tycker att den gröna frysta sparrisen är helt okej. Jag har gärna i några droppar äppelcidervinäger i vattnet när den kokar så blir den ändå krispigare
Jag tycker också att den är förvånsvärt bra, men jag äter den inte nu, så här direkt efter sparrissäsongen då jag har nästan frossat i färsk sparris flera gånger i veckan. Däremot händer det att jag äter den frysta på vintern.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 578
Senast: Avalbane
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 453
Senast: sthu
·
Mat Jag vill bjuda en person som är speciell för mig på middag. Jag har en ytterfilé av lamm i frysen, och eftersom det lille lammet är har...
Svar
6
· Visningar
972
Senast: Karfitsa
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 703
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp