Ritning på vindskydd? Bråttom...

C

Cettan

Jag ska göra en ritning på ett vindskydd att ha till 4 hästar som ska gå på sommarbete dygnet runt. Vart hittar jag regler och mått? Något speciellt jag ska tänka på? Vilket program är lättast att använda? (Av standardprogrammen på datorn). Skulle bli jättetacksam om någon ville hjälpa mig lite. Jag har tyvärr inte så mycket erfarenhet av just stall/vindskydds bygge...:crazy: Och det var tydligen väldigt bråttom med att få klart ritningen. Helst igår...:crazy: :eek:

Sv: Ritning på vindskydd? Bråttom...

Det är troligen billigast och snabbast att köpa ett halvfabrikat. Plåttunnlar är fula men de jag sett i verkligheten är mycket praktiska. Annars kan man utgå från Carport/garage. De mått som anges bland annat på länsstyrelsens hemsidor är det allra minsta du får ha.

Ett travstall här i närheten har en såndär "plåttunnel" (ser ut som ett gigantiskt rör, kapat på längden), verkar vara mkt praktisk, dom flyttar den med traktor mellan hagarna har jag sett. Får plats 4 hästar i den :)

Vet inte om hästarna kan gå rakt igenom eller om det är stängt åt ena hållet.

På sommarbete är väl knappast vindskydd något som krävs, det är väl först när "ingen betestillväxt sker), men du kanske vill ha det ändå?

Vill du ha en 3D ritning så kan du använda Google SketchUp :idea:

Liknande trådar

Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1... 2 3
Svar
42
· Visningar
4 486
Senast: Freazer
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 380
Senast: Magiana
·
E
Anläggning Hejsan! Vi planerar att ta över en gård som har 6 boxplatser och 5 hektar bete. Det finns 2 större sommarhagar på knappt 4 hektar...
Svar
6
· Visningar
4 737
Senast: ptr
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 740

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka