Roaming-nät?

Madick

Trådstartare
Jag har precis skaffat fri surf på min mobil. Försöker ladda upp en bild och får varningen att jag befinner mig i ett roamingnät och att kostnaden kan bli högre. Vad sjutton är det? Förrutom fri surf har jag ju trådlöst bredband som telefonen i första hand ska använda när det är inom räckhåll. Inte sjutton våga jag göra något om jag får varningar om att det blir dyrt... help!

Sv: Roaming-nät?

Roaming är att telefonen inte får täckning på den operatörens nät som du har abonnemang hos utan måste "hyra" plats i ett annat nät. Tex när du är utomlands, eftersom operatörerna får betala för att "hyra" plats i varandras nät så får även du som användare betala extra för det.

Liknande trådar

Äldre Har äntligen lyckats övertyga min grymt otekniska, konservativa far om att han behöver en smartphone, och nu är dagen tydligen äntligen...
Svar
18
· Visningar
1 920
Senast: Riley
·
IT & mobiler Hjälp en tekninsk analfabet! Mitt mobila bredband sjunger på sista versen så jag funderar nu på fast bredband via telejacket. Håller...
Svar
8
· Visningar
1 550
Senast: astronaut
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare... 2
Svar
20
· Visningar
4 666
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka