Robinson 2018

Alltså Janne ... ”jag får nog säga att jag har bra balans”. Så ramlar han efter 20 sek, medan vinnaren står över en timme. Och så där har han gjort i varenda tävling! Innan säger han att han är stark på just det, sedan ryker han först av alla.

Jag blir skitsur om Pascal vinner Robinson.
 
Alltså Janne ... ”jag får nog säga att jag har bra balans”. Så ramlar han efter 20 sek, medan vinnaren står över en timme. Och så där har han gjort i varenda tävling! Innan säger han att han är stark på just det, sedan ryker han först av alla.

Jag blir skitsur om Pascal vinner Robinson.
Vi får nog stå ut med Janne ett tag. han är inte direkt något hot. sen ska det bli spännande och se vad det blir för tävlingar i grannlandet.
 
Jag tror det med tyvärr.
Det roligaste hade varit om Janne vann över honom, men chansen är minimal...

Pascal är stark som tusan, men det gäller enbart styrka och balans och det finns flera andra som är starka på de områdena och han är knappast överlägsen och långt ifrån alla tävlingar har detta som tema. Saker som att göra upp eld, logik och hålla koll på tiden är det andra som är bättre på .
 
@Lobelia fast jag tror att göra upp eld och hålla koll på tiden redan är avverkade som grenar. Vad GRYM Rick var på att hålla koll på tiden förresten! Smart metod.
 
@Lobelia fast jag tror att göra upp eld och hålla koll på tiden redan är avverkade som grenar. Vad GRYM Rick var på att hålla koll på tiden förresten! Smart metod.
Det finns fler grenar som inte bygger på stark fysik, så vitt jag kan se återkommer grenar på samma tema hela tiden..... Diverse hinderbanor, med eller utan vatten, diverse balansövningar, diverse pussel... Det går snart inte göra en tävling som inte påminner om en tidigare. Så att just eldning och hålla koll på tid inte skulle kunna återkomma i någon tappning är inte omöjligt, liksom de kan tänkas behöva dyka och pussla igen.
 
Varför åh varför skulle Pascal hamna i andra chansen? :arghh: Om det hade börjat antingen från början eller med de tre som åkte igår, ja fine, men varför starta med just honom?
 
Vad tror ni om nya konstellationer/vilka kommer bli måltavlor/vilka kommer smyga under radarn nu när alla ska tävla mot alla?

Det finns två personer som har haft fördelen av att vara i båda lagen, som dessutom verkar komma bra överens med varandra. Eftersom det blev den utgång det blev i söndagens öråd tror jag Ida bondat bättre med kvarvarande medlemmar i gamla lag syd än vad hon skulle gjort om Victoria/Dessie hade åkt hem. Och DK har kommit in bra i nord, samtidigt som han var lite osynlig/ingen direkt måltavla i lag syd eftersom han aldrig gav sig in i bråken. De två är mina favoriter, så jag ser gärna att de blir kvar länge.

Henrik kommer nog snabbt bli en måltavla styrkemässigt. Lillemor/Johan kan smyga under radarn på grund av att de inte anses "starka", men har samtidigt en förmåga att göra sig hörda/har fått folk som retat sig på dem länge i lag nord som kan se sin chans att slippa en/båda nu när Johans immunitet inte längre gäller. Nicoline, som tror att hon varit starkaste personen i laget tillsammans med Pascal, kommer antagligen bli helt harmlös när det är individuella tävlingar.
 
Pascal har fått det härmed ledarskap om bakfoten. Det handlar inte om att vara bestämd och peka med handen om man vill vara en bra ledare, klart man kan härska men leda blir svårt med den attityden. Att förakta någon och bestämma sig för att vara vänlig ger ingen respekt heller eller anse att "vi två kan smita undan och göra vår grej". Ingen verkar anse att han är ledare utom han själv då ;)
 
Pascal har fått det härmed ledarskap om bakfoten. Det handlar inte om att vara bestämd och peka med handen om man vill vara en bra ledare, klart man kan härska men leda blir svårt med den attityden. Att förakta någon och bestämma sig för att vara vänlig ger ingen respekt heller eller anse att "vi två kan smita undan och göra vår grej". Ingen verkar anse att han är ledare utom han själv då ;)
Han såg ju helt speedad ut och börja snacka om att han ska bestämma bara för att han var först eller?
 

Liknande trådar

Tjatter Robinson är tillbaka, Anders Lundin likaså! Vilka tittar och vad tänker vi?
Svar
12
· Visningar
402
Senast: Piaff
·
Hemmet Uttag och strömbrytare som passar till 1900-talshus? I huset är det just nu väldigt blandat med gammalt från gissningsvis 60-talet...
Svar
14
· Visningar
498
Senast: Praefatio
·
Kropp & Själ Jag har en konstaterad hemorrojd och har fått stolpiller mot det. Inget farligt har hittats i tarmen och hemorrojden har blivit mindre...
Svar
11
· Visningar
983
Senast: hundtant
·
Tjatter Kan det vara dags att återuppväcka vår gemensamma aktion från 2018? Gemensam regndans. Nån måste göra nåt åt detta elände. Låt det vara...
20 21 22
Svar
431
· Visningar
18 423
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp