Känns som om det räcker nu ;)
Visa bifogad fil 122709
Jag börjar bli lite trött på temperaturen. Det är så KALLT.... 🥶 Men idag blåser det i alla fall inte halv storm, så det är ju lite av en förbättring mot gårdagen. Ska regna av och till hela dagen här också. Det är nog bra... :) Vi ska dock bära in halm från transporten så det får gärna bli en LITEN lucka i regnandet i eftermiddag. Sedan ska vi iväg med hästarna ikväll, så halmen kan inte ligga i transporten och vänta in torrare väder heller...
 
Sluta dansa, snälla!! I Skåne i alla fall. Det VRÄKER ner sedan igår, häftiga skyfall med stormvindar. Minst ett skyfall i timman. Min trädgård ligger platt. Och jag har massor med tomater på friland för första gången..... :( Tack för vattnet men det räcker nu - eller dansa lite långsammare; ett fint strilande natten igenom hade varit finfint!
Eller hur! Jag nedan mellan vräkandet.
amAgAQV_700b.jpg
 
Nu får ni dansa lite sakta och fint. 30 mm regn gårdagsdygnet. Skurar idag men kortvariga och lite sol. Svinkallt är det och halv storm. Har inte kollat hur djupt ner det är fuktigt ,grus/sand och sten mestadels utom i trädgården .
 
Regndansandet verkar ju ha fungerat i alla fall... Nu sitter jag och tittar på prognoser och undrar när sjutton jag kommer att kunna måla utomhus igen. Det ska ju regna varenda dag framöver.... O_o
 
16 mm regn sista dygnet och nu är min gräsmatta inte bara grön utan mjuk med svikt igen. Mer regn ser ut att komma om några dygn så jag håller upp med mitt dansande och ägnar mig åt att rensa istället. Jisses vad allt växer!
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
673
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 168
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 937
Senast: Hazel
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 068
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp