Rocka sockorna

Rockar ni sockorna idag?

  • Ja

    Röster: 32 39,0%
  • Nej

    Röster: 50 61,0%

  • Antal omröstningsdeltagare
    82
Med tanke på att strumpor ibland försvinner här rätt ofta så rockar vi ofta sockorna :D.
Men ja, vi gör det idag med.
Precis orka leta... rätt var det är någon borta och den andra får leta nya kompisar helt enkelt..

Jag matchar inte sängkläder heller trotts att sängen står så folk ser att det är olika lakan/örngott mm..
 
Nej, hade inte koll på dagen. Sen har strumpor fått av företaget att använda på jobbet, som ska va mer flamsäkra så inte mycket till rocka sockor där, möjligen ta ny och en använd kanske 😅
 
Idag är det dagen FN har utlyst som världsdagen för downs syndrom. Så i och med det bär vi olika strumpor idag för att uppmärksamma olikheter.
Rockar ni också sockorna idag? 😀
Tyvärr inte, brukar göra det om jag blir påmind men såg det inte förrän i eftermiddags och då kändes det inte helt lönt 🤷‍♀️ jag bar inte vitt i måndags heller 🤦‍♀️
 
Vill bara säga att det inte alls är ett onödigt jippo. Jag jobbar i skolan och att rocka sockorna en gång om året leder till samtal som räcker länge.
I skolan kan jag se en vits med det men bland de flesta vuxna blir det som med Earth Hour, man släcker lampan anser att man gjort något bra och kräver i nästa andetag att skatten på bensin ska sänkas.
 
Nej, jag rockar inga sockor. Mest för att jag får panik av tanken att ha på mig omaka strumpor. Det kryper i hela kroppen på mig när jag ser andra som har omaka strumpor. Ffa när det INTE är pga "rocka sockorna". En dag om året kanske jag kan låta bli att störa mig på det, men jag förstår inte de som gör så ofta. "Äsch, jag tog bara några strumpor i garderoben. Det gör inget om de inte matchar." :crazy:
Förr köpte jag alltid strumpor med olika motiv, var ju ett helv... att para ihop dem efter tvätt så började para ihop dem efter samma resonemang som Brasses i Fem myror..

Typ strumpa med ko passar ihop med strumpa med bi för bi är nästan en fluga och sådana finns runt kor 😁 blev så mycket enklare att para ihop då 😉
 
Tyvärr inte, brukar göra det om jag blir påmind men såg det inte förrän i eftermiddags och då kändes det inte helt lönt 🤷‍♀️ jag bar inte vitt i måndags heller 🤦‍♀️
Vitt i måndags? Fick svar sedan....

Jag hade vita trosor iaf... I övrigt nej övriga kläder förutom strumpor tog jag i lördags...
 
Nej. Fattar inte dessa jippon. De leder ju ingenstans förutom att jag tror det är något ”men jag gjorde ju nåt” fast man gjorde ingenting som räknas..
Rocka sockor eller ej så brukar faktiskt sådana här dagar som uppmärksammar olika diagnoser vara rätt bra. Såklart vore ännu mer engagemang att föredra, men det brukar ändå leda till att media uppmärksammar diagnosen sagda dag. Och leder rocka sockorna till åtminstone några samtal i skolor så kan det ju vara guld värt för berörda.

Nu är jag inte insatt i tex. svenska Downsföreningen, men är aktiv i en annan patientorganisation och då brukar bla. läkemedelsbolag gärna vilja samarbeta med något som kan gynna andra patienter eller anhöriga (tex. webbsändningar, kurser) och rent allmänt så brukar ny forskning uppmärksammas i samma veva.
 
Jag äger bara svarta strumpor, ledsnade på att sortera strumpor för många år sedan så effektiviserade bort det genom att bara köpa likadana. Aldrig ångrat det beslutet :D

Eller jag har ett par med "grumpy cat" på också som jag inte kunde låta bli att köpa som jag använder när jag känner mig sur :angel:
 

Liknande trådar

Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
781
Senast: Nepenthe
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 930
Senast: __sofia__
·
  • Artikel
Dagbok Jag har tydligt från första dagen jag fick hemvård att jag vill HELST inte ha besök efter halv elva för strumpor på morgnarna för mina...
Svar
0
· Visningar
982
Senast: IngelaH
·
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 531
Senast: Icfafn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp