Röd i rumpan och på benet

Sv: Röd i rumpan och på benet

Pampers.

Ang vällingen så drack han en klunk och spydde sedan.
Om det beror på vällingen, grädden (vilket var jättelite i nu) vet jag inte.
Men nu får han sova utan välling och han protesterar inte det minsta. Hoppas han får sova ostört nu och slipper kräkas mer.

Pampers innehåller, vad jag förstått, lotion. Kan han kanske ha blivit överkänslig. mot det?

Är nog inte omöjligt, synd i såfall eftersom de är så mjuka.
Tycker de är bättre än Libero på så sätt

Tror det bara är tänderna, han kliar som fasen och är inte dålig för övrigt.
Ingen av oss andra är sjuka heller så. Men nu syns tänderna ändå fast de inte kommit fram helt. Han har haft mer aptit nu ikväll än tidigare idag. Så jag hoppas att det ska bli bättre nu :)

Första gången han vaknar på natten och inte får välling.
Går hitills över förväntan faktiskt. Kanske skulle han kunna äta det men vågar inte chansa. Vill inte riskera att han kräks igen nu när han är så trött.

Sar: Hm ja det gör vi ju faktiskt.
Kanske vore värt att testa och byta ett tag.

Vi fick det rådet av sjukvårdsupplysningen (d.v.s. ta bort fullkornsvälling om de är dåliga i magen).

Ang. blöjor kan jag varmt rekommendera Willys blöjor, vi tycker de är absolut bäst (följd av Libero, Pampers tycker vi är rent av usla) och att de dessutom är billiga är bara extra plus.

Vi har undvikit välling nu sedan igår och det verkar hjälpa.
Idag har han bara kräkts 1 gång, han äter och skulle kasta sig över maten om han fick bestämma :D
Men någon vidare ork har han inte, funderar på om man ska gå och köpa en flaska saft. Känns som han kan behöva lite socker så han piggnar till.

Willys blöjor har jag hört flera som är nöjda med.
Får bli en tur dit. Men idag är det röda borta.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 275
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Hej. Vår lilla Chihuahua-kille (6år) började runt jul använda Tropical clean teeth gel för att få bort lite tandsten. På...
Svar
4
· Visningar
3 679
Senast: Sol
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och... 15 16 17
Svar
335
· Visningar
47 821
Senast: Efwa
·
Övr. Barn Dottern 16 månader har nu gått på dagis snart två månader och allt är frid och fröjd förutom den röda rumpan som kommit från ingenstans...
Svar
13
· Visningar
6 207
Senast: Bellami4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka