Röda ljumskar

• Hundhälsa
  • Trådstartare Trådstartare Andra
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 944
A

Andra

Vår jämthund har blivit väldigt röd i ljumskarna och nu upptäckte jag att han har ett litet sår där. Antagligen har han kliat hål. Ska jag tvätta och kanske smörja med något speciellt?

Vad kan detta bero på?

Sv: Röda ljumskar

Så där blev vår vizsla förut oxå, till och från hela vintern och våren -11. Veterinären skrev ut kortisonspray som fungerade, men inte botade. Vi bytte foder till ett utan vete. Problemen minskade drastiskt, och nu efter ytterligare 2 foderbyten så har vi varit förskonade från det röda.
(Robur active and sensitive).

Något som oxå hjälpte var att tvätta med klorhexidinschampoo och smörja med en återfuktande salva efteråt.

Vår hund visade aldrig några tecken på att det gjorde ont eller kliade. Han blev bara väääldigt röd, och ibland med lite sårskorpa på ytan.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
686
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Längesen jag var inloggad här, men nu behöver jag höra från kunniga hundmänniskor. Min 11-åriga hund fick för två veckor sedan dra ut...
Svar
3
· Visningar
829
Hundhälsa Ligger här sömnlös och vakar över min lilla prinsessa. I torsdags märkte jag att hon slickade sig mycket och såg då att hon hade en...
Svar
18
· Visningar
1 126
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
1 067
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden V