Röd el cremefärgad colorpoint?

Casper

Trådstartare
Hej.

Jag undrar bara var går gränsen mellan creme el rödfärgad? Ta tex en ragdoll, är det inte svårt att se på en kattunge om den är röd el creme vid leverans?
 
Sv: Röd el cremefärgad colorpoint?

Det är inte alltid lätt men en tumregel är att rött är varmt och creme är kallt. Vid 12-16 veckors ålder borde färgen vara så pass utvecklad att man kan bedöma om det är rött eller creme.
 
Sv: Röd el cremefärgad colorpoint?

Ibland är det lätt att se, ibland svårare.
Min hona (devon rex) fick en unge som reggades som creme. När hon var bortåt året började vi fundera på om hon var rödsilver möjligen.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 861
Senast: Sel
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
386
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 568
Senast: sjoberga
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
956
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • HusdjursGPS
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp