Bukefalos 28 år!

Rörelsestörning

Spånar vidare. Kom på att vi noterat att den andra hanen av samma ras inte reagerar nämnvärt om märken är ojämn då han springer. Den här hanen är all over the place (pingpongeffekt där han kompenserar med andra benet och sedan får hunden av och än tills han hittat balansen igen) om han trampar i en upphöjning/grop. Jag tolkar det som om balansen är dålig?

Vi tränar mycket långa raksträckor där tydligt kan se hur rakt/balanserat de springer bakifrån/framifrån. De andra är raka som spikar medan den här blir spaghetti.

Jag tänker:
Akupunktur - För att stimulera området kring SI och höftpsrti

Jobba med bakdelen - backa över föremål, balansera, pekpinne vid promenad för att påminna om att lyfta benet

Simning med ledare och flytväst- fokus på bakbenen

Promenad i snö, över föremål, viktmanschetter?

Sedan den vanliga massagen och stretching (sambo är hundmassör) regelbundet.

Bokar tid till fysioterapeut/osteopat, men får nog vänta ett par månader innan vi får plats. Vi får åka till andra ändan av landet om vi vill till den bästa, vilket vi vill.
 
aKIAS

https://imgur.com/a/aKIAS
Ignorera nyfiken whippet och hans bald thigh syndrome samt dammig päls efter att ha legat på rygg i soffan...
 


Jämförelse mellan de båda hanarna. Väldigt olika typ av hund. Man ser problemhundens sluttande kors. Det är alltså hunden till vänster.
 
Gå i skog och på olika underlag kanske hjälper, så han lär sig var han ska sätta fötterna? Men svårt, ni har ju testat en del och är kompetenta vad jag förstår:)
 
Gå i skog och på olika underlag kanske hjälper, så han lär sig var han ska sätta fötterna? Men svårt, ni har ju testat en del och är kompetenta vad jag förstår:)
Ja det är svårt. Vi hade som hemmaövning att göra det men inga resultat tyvärr. Ska prova igen
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Bildtråden

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp