Jag misstänker att rökare som inte visar hänsyn är de som framförallt kommer att bidra till att rökning regleras bort. Rökning i närheten av boendemiljöer behöver inte vara ett stort problem om det inte var för enskilda rökare som inte visar hänsyn. Jag tänker mig att det är hänsynstagande som gör att man inte behöver hålla på och reglera och förbjuda allt - men när det brister så finns det ju få andra vägar att gå (oavsett om det gäller djur, tobaksrök, etc.).
Jag är helt med på att människor måste få störa
lite, jag har inte påstått något annat. Tvärtom, jag har skrivit att jag inte hade haft något som helst problem om det rörde sig om rökning ett par gånger om dagen. Men nu är ju problemet betydligt mycket mer än så.
Dock tror jag ska jag ta och stöta på styrelsen ännu en gång. Det står trots allt i våra ordningsregler att man vid rökning på balkong ska visa hänsyn till grannarna. Och det tycker jag inte att mina grannar gör. Alternativet är förslaget som
@sillysinta kom med, att ge dem varsin e-cigarett i present med en förhoppning att de kan tänka sig att åtminstone alternera med dem.