rolig träning

candelia

Trådstartare
som alla vet så är de väldigt tråkig att ALLTID rida ut själv. så har jag de. min häst går med 3 fjordingar som är 1-2 år gamla. altså inte inridna. ja visst är de gott att rida för sig själv i bland men inte alltid. någon som har bra tips om hur man gör en ridning rolig?;)

Sv: rolig träning

Såhär på höstkanten tycker jag att det är roligt att bara lunka i skogen och insupa atmosfären! :D Förutsatt att det inte pågår en sedvanlig höststorm eller liknande då.. Jag brukar försöka hitta nya ridstigar, och i ute finns ju ofta många möjligheter till skogsdressyr. Öva böjningar runt träd, tempoväxlingar, ja du vet. Själva ensamheten är väl svårare att göra något åt. Du kanske kan annonsera efter ridsällskap i dina trakter? :)

Träna för tränare en gång i veckan eller varannan. Då får man ju något att träna på och ett tydligare mål.

Det gör att ridningen blir roligare för mig iallafall.

ta med en av unghastarna nar du rider ut.. trana forst i paddock dock, sa din hast och unghasten lar sig att ga med annan hast pa sidan.. kul och haller tankarna pa hastarna..

ja, tyvärr så är inte unghästarna mina, utan en gammal farbror som tror att han kan allt om hästar, så de är ju nästan omöjligt. får nog sätta ut annons om ridsällskap då(: men tror att de inte nappar, de gör de aldrig ,men kan ju försöka (:

Har du inga kompisar med häst då?

Kolla efter aktiviteter på ridklubbar runt omkring, ta kontakt med andra privatstall.

Det finns många som är i samma sits som du, det gäller bara att ni hittar varandra!

min pappa är anti häst, så han vill ju värkligen inte köra mej till ridskolan... finns faktiskt inte många stall här omkring, men måste kolla:O

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 714
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Mitt tonårsbarn kläckte ur sig att det är så orättvist att ha missat hur rolig världen var "förr" Konserter- som av någon anledning var... 6 7 8
Svar
152
· Visningar
5 952
Senast: Derivata
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 508
Hemmet Nu är det klart! 1 april börjar jag min nya tjänst i Härnösand. Det ser jag verkligen fram emot, efter alldeles för många år i Skåne... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 075
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka