Bukefalos 28 år!

Roliga domarkommentarer

Sv: Roliga domarkommentarer

kl*

Platsar nog in här, första programridningen med mitt varmblodssto, som kastade in grispass ist för trav när det blev för "forcerat",
kommentar från domaren:
Fin kommunikation. Gångart??!

Undrar om det var hon som inte såg vilken gångart det var:o, eller om hon undrade om jag ens märkte något:angel:
 
Sv: Roliga domarkommentarer

Detta var många år sedan, men när min mamma var ung och tävlade dressyr med sin fjording så var hon på en tävling, L:C. Det var massor med dressyrponnier där, och mamma med sin fjording som var rätt grov. Hon vann hela klassen, hästen gick som en klocka och hon fick tillochmed nior här och var. Kommentaren från domaren var, and I quote: "Hästen är inte lämpad för högre dressyr.".
 
Sv: Roliga domarkommentarer

Snacka om att tala emot sig själv genom att dela ut nior och sedan kläcka den fina kommentaren...:S
 
Sv: Roliga domarkommentarer

Jag red min vbl-travare med starka passanlag. Fick kommentaren "sen galoppfattning" men red aldrig galopp, utan pass... blind domare?
 
Sv: Roliga domarkommentarer

Haha, nej det verkar finnas flera :-)

Jag skrattar än när jag tänker på det, hästen var verkligen överallt och gjorde blandade småhopp. Hahaha!!!
 
Sv: Roliga domarkommentarer

Vad sägs en en travökning som inte blev så mycket till ökning och som domaren kommenterade: "något energisnål"? :rofl:
 
Sv: Roliga domarkommentarer

på säsongsdebuten i år red jag min ponny som är en riktig läromästare vet precis vad han ska göra i alla de olika programmen, men han blandade nog ihop dem lite den här gången... han ville ha sista halt-hälsning på mitten, när det skulle va framme vid domaren, så jag fick frenetiskt sitta och driva. jag var bara lagom arg men höll god min och tittade fram. möts dock av ett gapskratt från domaren som slänger upp en hand för munnen när hon ser att jag tittar på henne.

hon fick en riktig mördarblick av mig i halten, men nu efteråt skrattar jag bara åt det, och jag måste medge, nog är han lite komisk min ponny som tror han kan allt! :D
 
Sv: Roliga domarkommentarer

Kl
I helgen gjorde vi pållens andra tävling någonsin och han var tokspänd och fick med handbromsen i. Slängde sig och for iväg i halvsken längs diagonalen ( tack och lov skulle vi den vägen, dock i trav). Kommentar : spänd häst för dagen ... Blabbabla...pluspoäng för vrålsnygg häst!! ( fick dock ej extrapoäng) :)
 
Sv: Roliga domarkommentarer

kl

En kompis red ett La program för ca en månad sen och fick kommentaren "halsfel" i uppridningen tror jag att det var. Någon som kan förklara? ;):rofl:
 
Sv: Roliga domarkommentarer

Kan inte ha skrivit "haltfel"? Inte för att jag vet vad det heller skulle vara men ändå:P
 
Sv: Roliga domarkommentarer

Ingen aning men det stod "Halsfel" ;) Men är väl ganska troligt att skrivarn har skrivit fel kan ja tänka mig ;)
 
Sv: Roliga domarkommentarer

kl

red en hemmatävling för typ två veckor sen varpå min 15åring blev som en sprallig unghäst.
vid en punkt stod han still och hingststampade och hade sig "5 - hoppar och far!"
slutkommentaren blev "Vilken spjuver!!! Bjöd bra men gick iväg, för mycket bus idag!"
blev lite glad över att domaren förstod "problematiken" så att säga :p
 
Sv: Roliga domarkommentarer

Min värsta tävling någonsin där ALLT blev fel - kom för sent, det blåste storm (min häst går inte att rida i över 7 m/s ...)och dragkedjan i stöveln gick sönder precis innan start ... hästen var absolut 200 % på tårna. Lyckades hålla henne på mattan genom trevprogrammet, men i galoppen for hon bara i väg, bockade, bytte, korsgalopp you name it ...:crazy:

Kommentar av domaren till alla 1:orna : "Galopp hej och hå" :D
 
Sv: Roliga domarkommentarer

*Kl*
För några år sedan fick jag vid en tveksam bakdelsvändning kommentaren "mellandelsvändning?". Fast den slår ju inte kommentaren jag fick på mitt knasiga sto vid en "tränings-på-skoj-fälttävlan" med hopplaget då hon tyckte att dressyrstaketet var till för att hoppas över. "Hej då rå..."
 
Sv: Roliga domarkommentarer

*kl*

Red dressyrklubbtävling på en av våra lektionsponnyer förra veckan, en fjording.
Red LC:1 och fick en 8 på skritten och kommentaren "Verkligen fri!"
Och klart, det är väl det han föredrar bäst, skritt på lång tygel :p
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp