roliga kattleksaker...

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Mimmi_Kisan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 4 474
M

Mimmi_Kisan

hej alla!!
har ett problem, det finns en hel mängd av kattleksaker, har provat mig fram och min katt är verkligen otroligt kräsen gillar inte alls det jag har köpt hittils, vilket är en mängd leksaker! har ni några tips? hon är tyvärr inte så förtjust i de leksaker med en pingla i eller de leksaker som låter.

Sv: roliga kattleksaker...

Pingisbollar kan vara populära för dom är små och får otroliga rörelser när den studsar mot golvlister bl a. Billigt också. Eller häng upp en tidningspapperuppstoppad strumpa i dörrposten med snöre eller reårband.

Min katt älskar krullade presentsnören. :D Jag brukar knyta fast dem lite här och där i dörrar och krokar, och hon håller sig sysselsatt en bra stund.

Prova droppa på ett par droppar catnip. Det funkade super för mina föredetta katter. Dom blev som galna i leksakerna =)

Ta en tom toarulle och klipp ut en ring som är 1-2 cm lång. Det roade iaf min kisse att jaga en sån. :banana:

I dag köpte jag den roligaste leksaken hittills.... En plastboll med en fjäderklädd mus fastsatt i en bit gummiband. Inne i bollen finns ett batteri som gör att bollen rullar och när bollen stöter på motstånd så byter den riktning. Katterna har nu har hållt på ett par timmar med att jaga musen och försöka gå iväg med den.

Min ena kisse går igång på sin egen päls :rofl:
När jag borstat honom med päls karda så tar jag all päls som blir och rullar pälsen till en hård boll (låter skumt, jag vet) men han blir fullkomligt galen i bus av den bollen.

En mycket uppskattad miljövänlig å gratis leksak

Liknande trådar

Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
529
Senast: Sassy
·
Katthälsa Nu har vi fått vinter på riktigt (rejält med snö och -10) och jag har missnöjda 😇 katter. Lilla fröken Tess har kortare päls och är...
Svar
9
· Visningar
816
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Min gamla katta (17+) har börjat tycka att det är jobbigt med torrfoder och efter att ha provat oss fram lite har jag konstaterat att... 2
Svar
22
· Visningar
1 079
Senast: ameo
·
R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
857
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI