Ja alltså jag tycker ju att du ska bo i Stockholm och börja i Royals, om du ville ha input på det? Nähä, inte?
Nej men om jag vore du skulle jag checka av läget. Kolla om det finns en annonssida i Madrid som funkar som RD-loppis på FB, och håll utkik där, hittar du billigt beggat så hugg in. Vad har du för storlek? Mina är små 39 och jag kommer att byta ut dem snart, de är trasiga i ena gängan fram så dem kan du få så snart jag köpt nya, om de passar. De är alltså funktionsdugliga men tåstoppen sitter där den sitter, går inte att få av. Kan du ha dem kan du testa när du kommer hit nästa gång, vet ett parkeringsgarage! Sedan, håll utkik även på RD-loppisen, hittar du något som verkar bra i Stockholmstrakten kan jag kirra det åt dig.

Men R3or verkar de flesta börja med.
Jag har ju inte kunnat vara med på så många träningar jag vill, och var i ärlighetens namn betydligt mycket sämre än alla andra när jag börjde, men såhär åtta månader efter start är jag inte klar för att bouta men fixar träningar utan problem, ramlar ibland men håller mig oftare på fötterna. Men en kompis sa att hon missat minimum skills (ett knippe färdigheter från WFTDA många ligor har att man ska klara innan man boutar) men att hon lätt hade fixat det efter tre månader. Så det är individuellt. Men försök hitta begagnade saker, det är värt det.

Vi har kostader på typ 750 i medlemsavgift och en 450 i terminsavgift per år, vet inte om det är vanligt eller ovanligt.
Men du, kan du inte kontakta dem och kolla om du får hoppa in i deras freshiegrupp då?