Romantiska böcker!

Crossline

Trådstartare
Jag behöver lite romantik den här hösten, så jag vill ha tips på era bästa böcker på temat!
Berätta gärna lite vad dom handlar om också :)
 
@Crossline Nora Roberts, i stort sett alla hennes böcker innehåller romantik. De är inte så djupa men som romantik duger de gott och väl! :D De utspelar sig i lite olika miljöer och är ofta trilogier.

Maeve Binchy skrev också mycket romantiska böcker med lite större djup än Nora Roberts. Mer om relationer mellan människor kanske.
 
@Crossline Nora Roberts, i stort sett alla hennes böcker innehåller romantik. De är inte så djupa men som romantik duger de gott och väl! :D De utspelar sig i lite olika miljöer och är ofta trilogier.

Maeve Binchy skrev också mycket romantiska böcker med lite större djup än Nora Roberts. Mer om relationer mellan människor kanske.
Tack, ska spana in!
 
instämmer med @Snurrfian - Nora Roberts alla dagar i veckan, de är verkligen feelgood romantik och ganska så förutsägbara med i stort sett samma upplägg bok efter bok men samtidigt gillar jag dem.

som nummer 2 skulle jag säga Jenny Colgan som skrivit böckerna om det lilla bageriet.
 
Jag älskar Diana Gabaldons Outlander-serie :)
Inte ren romantik dock, men mycket av den varan i alla fall :D
 
A Discovery of Witches av Deborah Harkness: Fantasytrilogi med stor dos romantik men även äventyr, magi och spänning! Handlar om en tjej som heter Diana som är häxa (i en version av vår värld där det även finns vampyrer och demoner) och ett försvunnet manuskript. Och en vampyr som heter Matthew.

Nora Roberts har några rätt bra böcker. Mina favoriter är: Förföljaren och Kidnapparen. Romantik med en dos spänning.

Outlander såklart!
 
Jenny Colgan har en liten serie som är lättsam och med romantik. Det lilla bageriet på strandpromenaden tror jag den första heter.
 
Gamla böcker också? Du hittar Margit Söderholms Hellestaserie (Grevinna, Bröderna, Jul på Hellesta, Sommar på Hellesta, Våren kommer till Tyrsta och Caroline) och serien från Hälsingland (Driver dagg, faller regn, All jordens fröjd, Bärgad skörd och Livets krona) på biblioteket!
 

Liknande trådar

Kultur Är det någon som har några tips på passande böcker? Jag gillar böcker som inte är för mörka/deprimerande, som har ett hyfsat lyckligt...
2
Svar
38
· Visningar
1 530
Senast: Butros
·
Kultur Jag skulle vilja ha tips på intressanta böcker. Att titta på en film/serie på en skärm ger en viss tillfredsställelse, men jag är i...
Svar
6
· Visningar
434
Senast: Yeah but
·
Kultur Kära buke, har ni några tips på bra HBTQ+ böcker? Främst fakta (men ge gärna skönlitteratur tips också om ni har något). Historia...
Svar
12
· Visningar
833
Kropp & Själ Att ha en underbar bok att läsa (gärna en tjock som tar sin tid) är en Lycka med stort L. När den tar slut är jag liksom lämnad i ett...
Svar
1
· Visningar
489
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp