GotAsecret
Trådstartare
fy så hemskt...nu är russen på Lojsta påväg att försvinna
finns det nåt man kan göra tro!??!
ps...har tråden hamnat fel så flytta den gärna...
ps...har tråden hamnat fel så flytta den gärna...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
"hästhållningen duger inte" tycker nya myndigheterna...suck...dom har alltid levt så o mår förmodligen bättre än "stallhästar"Menar du de på Gottland? Varför det?![]()
Idiotmyndighet![]()
Varför "dög inte" hästhållningen då![]()
![]()
Men hur klarade sig russen där för 20 år sen då?![]()
dom slapp dagens politiker!![]()
Jag tror man skall ta det lite med ro. Sambetesföreningen som består av russens ägare har bla fått en inbjudan av Djurskyddsmyndigheten, där de skulle komma till tals om russens förustättningar på Lojsta. Nu skall dessutom DJM bort, så jag antar att det kommer slå lite stopp i maskineriet därför. Innan alla kvarnar malt och nytt beslut fattas kommer det säkert att ta lite tid.
Russflocken har stort stöd på många håll, och jag hoppas och tror att de kommer att få vara kvar. Sambetesföreningen har fått ge svar på de anmärkningar som uppkommit, och förhoppningsvis kommer förnuftet att råda till slut.
Jag tolkar det så att den insändaren som var i GA, var ytterligare ett bevis på det stöd som russflockens företrädare har såväl på Gotland som utanför ön.
Med positiv förhoppning från Liselotte
Du verkar lite insatt i det hela - vet du om det finns någon lista man kan skriva på eller något man kan göra för att visa sitt stöd? Det är ju bra att göra det här men jag menar lite mera officiellt så att det går fram dit det ska!