RÖr Inte Russen!!

GotAsecret

Trådstartare
fy så hemskt...nu är russen på Lojsta påväg att försvinna:( finns det nåt man kan göra tro!??!:eek:
ps...har tråden hamnat fel så flytta den gärna...

Sv: RÖr Inte Russen!!

Har det kommit nya direktiv om russen på Lojsta Hed?
Var kan man hitta det, och när/var blev det beslutat?

Är det nån kontorsgubbe som har uttalat sig igen:devil: som du sa så har dom alltid levt så, så varför inte fotsätta, om dom mår bra av det.:)

läste just om det här på buke...under myndighetsrelaterade nyheter typ...o sen har jag hört om det på tv med...värsta är väl eg att om de tvingas "ta hem" sina hästar slaktar ägarna hellre (som jag förstått, vilket är ganska logiskt...egentligen)än ställer in dem...

Men hur klarade sig russen där för 20 år sen då?:confused:

Jag tror man skall ta det lite med ro. Sambetesföreningen som består av russens ägare har bla fått en inbjudan av Djurskyddsmyndigheten, där de skulle komma till tals om russens förustättningar på Lojsta. Nu skall dessutom DJM bort, så jag antar att det kommer slå lite stopp i maskineriet därför. Innan alla kvarnar malt och nytt beslut fattas kommer det säkert att ta lite tid.
Russflocken har stort stöd på många håll, och jag hoppas och tror att de kommer att få vara kvar. Sambetesföreningen har fått ge svar på de anmärkningar som uppkommit, och förhoppningsvis kommer förnuftet att råda till slut.
Jag tolkar det så att den insändaren som var i GA, var ytterligare ett bevis på det stöd som russflockens företrädare har såväl på Gotland som utanför ön.
Med positiv förhoppning från Liselotte

Jag tror man skall ta det lite med ro. Sambetesföreningen som består av russens ägare har bla fått en inbjudan av Djurskyddsmyndigheten, där de skulle komma till tals om russens förustättningar på Lojsta. Nu skall dessutom DJM bort, så jag antar att det kommer slå lite stopp i maskineriet därför. Innan alla kvarnar malt och nytt beslut fattas kommer det säkert att ta lite tid.
Russflocken har stort stöd på många håll, och jag hoppas och tror att de kommer att få vara kvar. Sambetesföreningen har fått ge svar på de anmärkningar som uppkommit, och förhoppningsvis kommer förnuftet att råda till slut.
Jag tolkar det så att den insändaren som var i GA, var ytterligare ett bevis på det stöd som russflockens företrädare har såväl på Gotland som utanför ön.
Med positiv förhoppning från Liselotte

ååh...då finns det ju hopp!! :bow: :bow: :bow: tack snälla för informationen!:)

Du verkar lite insatt i det hela - vet du om det finns någon lista man kan skriva på eller något man kan göra för att visa sitt stöd? Det är ju bra att göra det här men jag menar lite mera officiellt så att det går fram dit det ska!

Du verkar lite insatt i det hela - vet du om det finns någon lista man kan skriva på eller något man kan göra för att visa sitt stöd? Det är ju bra att göra det här men jag menar lite mera officiellt så att det går fram dit det ska!

hmm har för mig det finns en sida där man kan skapa namninsamlingar o sen skicka in...ska kolla upp det:)
www.namninsamling.se var det visst...hoppas adressen var tillåten :o

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 485
Senast: Edla
·
Tjatter Jag är kanske inte helt seriös med den här tråden (eller med rubriken), så man behöver inte bli galen på mig om man inte vill. Men jag... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 368
Senast: Tantan
·
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 297
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 304
Senast: Iamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka