Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
tror inte det skulle räcka med en...o dom vill väl att hästarna ska ha det så fritt som möjligt...vad vet jagMen vad är problemet? Kan dom inte bygga en ligghall som alla andra måste göra?
Men vad är problemet? Kan dom inte bygga en ligghall som alla andra måste göra?
Men själva grejjen är ju att russen på lojsta ska leva så fritt och så ursprungligt som möjligt. De har jättestora hagar med skog som skydd och har levt på gotland i 5000 år.
Det är skillnad på "alla andra" och lojsta, jag känner inte till någon som har lika bra bete till sina hästar som de på lojsta, med samma naturliga skydd.
Fast jag tycker inte 650 tunnland uppdelat på sommar/vinter och hösthagar för 50-70 djur låter sådär jättestort ??!!
650 tunnland är ju bara typ 3 hektar om jag räknat rätt. Fast det kanske är stort...men jag tycker inte det.
De har väl större plats att gå på än 3 hektar?![]()
Hehe, de har 325 hektar! på 80 hästar.. stooora hagar![]()
Att bygga en ligghall som inte kan blåsa bort godkänd för upp till 80 ponnyer är en miljonaffär skulle jag tro. Ett russ kostar inte många 1000lappar. Min gissning är dock att de får fortsatt dispens när de bytt stängsel och flyttat fodringsplatsen närmare vattnet. DSM tycker att russen får gå for långt för att dricka efter maten.HH