Roslagsritten

• Distans
  • Trådstartare Trådstartare Sanna8
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 098
S

Sanna8

Hej! Också nybörjare, ska ställa upp i min första tävling i år. Är jätteintresserad av Roslagsritten, någon som kan ge lite fakta om den? Vilket datum i år? Hur brukar vägarna/underlaget vara? Passar den för nya distansryttare? Tacksam för svar!

Sv: Roslagsritten

Hihi, Roslagsritten har nog varit nedlagd i snart 10 år, så du tänker nog på Rimboritten (som egentligen ligger ännu mer i Roslagen än vad Roslagsritten gjorde vid närmare eftertanke...)

Kort sagt så är det en väldigt snäll bana så det passar nybörjare bra. Den går mest på grusvägar och skogsbilvägar. Det finns några partier genom skogen som kan vara leriga (inte bottenlösa) och steniga men inget som behöver vara värst besvärligt. Bara att slå av till skritt där så går det bra.
Årets datum för Rimboritten är 26 juli.

Vill du prova vägarna lite tidigare så kan du vara med på Lovisedalsritten som är en CR 40 och PP 20 som utgår från samma tävlingsplats den 26 april.

Sv: Roslagsritten

Haha, tjejerna i stallet har tävlat så himla länge, så dom kallar den säkert fortfarande Roslagsritten :P Men det kan stämma, har för mig att dom sa att det var runt Rimbo. Men tack så mycket för svaret, nu är de bara att träna :)

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
599
Senast: Ramona
·
Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
528
Senast: Freazer
·
Ekonomi & Juridik Hej! Har lite frågor ang. hästar som inte blivit färdigregistrerade och vad som kan vara viktigt att tänka på i detta fall. Kikar...
Svar
11
· Visningar
1 026
Senast: Roheryn
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 368

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Hingstvalsfunderingar 2025
  • Födda 2022
Tillbaka