Rottweiler i blåsväder igen...

• Hundavel & Ras
  • Trådstartare Trådstartare Bamse-rottweiler
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 101
B

Bamse-rottweiler

Jag lyssnade på Gösta som har ett väldigt bra program på radio Västmanland fredagen den
21/5. Då handlade det om hundar och hundägare fick ringa in och få hjälp och råd med sina problem till en hundpsykolog.

Bl a togs det upp om att Västerås har ställt i ordning rastfållor för hundarna bl a kanske för att de skall få leka och rasta av sig med andra hundar.

Men döm om min förvåning när det ringer in en herre och pratar om att det kan vara farligt att släppa in sin hund i en sådan fålla för det kan finnas ROTTWEILER !!!

Otroligt att denna s k hundpsykolog låter detta påstående bara rinna förbi utan en enda kommentar. Då skall hon inte ha den titeln.
Rekommenderas att gå en kurs för Cesar Milan från USA.
Jag har ägt och fött upp, tävlat i bruks och ställt ut mina Rottweiler i 50 år och har hittills aldrig råkat ut för några incidenter med den hundrasen. Det konstiga är att om det kommer en påtänd jack russel, tax, pinscher i alla former eller mops gapar o skäller och drar i kopplet och uppför sig hur som helst reagerar inte en människa. VARFÖR ? Däremot sätter ägarna på selar och grimmor för att de ska vara ”snälla” mot sina hundar. Någon som hört talas om whiplashskador, tänk själv en grimma på en hund som gör ett utfall och får ett ryck i kopplet av matte/husse.
Det är inga hästar på flera 100-tals kilo vi pratar om.

Sv: Rottweiler i blåsväder igen...

Jag förstår precis vad du menar.
Jag har precis skaffat mig en rottweiler valp som nu är 12 veckor. Folk tycker om att klappa och gulla med henne enda tills dom frågar vad det är för ras. En ROTTWEILER svara jag och då ryggar folk tillbaka och säger att dom är ju farliga.
Jag ska säga att mamma och pappas gamla dvärgpudel är farligare då han bits och morrar mot okända men där är det ingen som säger något.

Jag förstår precis vad du menar.
Jag har precis skaffat mig en rottweiler valp som nu är 12 veckor. Folk tycker om att klappa och gulla med henne enda tills dom frågar vad det är för ras. En ROTTWEILER svara jag och då ryggar folk tillbaka och säger att dom är ju farliga.
Jag ska säga att mamma och pappas gamla dvärgpudel är farligare då han bits och morrar mot okända men där är det ingen som säger något.

Var väl ungefär samma reaktion mamma fick när hon var ute med sin rottweiler Alfons. Folk blev livrädda för honom.
De visste väl iofs inte att han spenderade större delen av sin tid hemma med att tvätta kattungar tills de blev pissblöta, få stryk av ena honkatten, lät katterna äta upp hans mat medan han själv satt och såg ledsen ut brevid, låg och drog sig i sängen till klockan 12 på dagarna osv. Den enda gången han bet en var när han var unghund och tjuvnöp en i baken när han ville ha uppmärksamhet.

Jag ska iallafall ha rottweiler när jag får min går på landet :love:

Vår Rottweiler tror att alla älskar honom eftersom han älskar alla:love:

Kommer någon på vägen som går genom vår gård och han är lös springer han fram å sätter sej framför personen i fråga och hela han utstrålar: KLAPPA MEJ, ÄLSKA MEJ FÖR JAG ÄLSKAR DEJ:love:

Jag brukar få förklara då för den skräckslagna personen att han tror att han är en Labrador, då brukar folk slappna av!:rofl:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Vi som letar häst II
  • Bildtråd
Tillbaka