Rottweiler

_busster_

Trådstartare
Hej!
jag ska köpa rottweiler till våren/sommaren hade jag tänkt. och du skulle det vara mycket bra med lite goda råd på vägen.
vad rekomenderar ni att man ska köpa sin hund? (renrasig och med en seriös uppfödare.)
Blir jätte glad för alla tipps jag kan få..:bow:

tack på förhand/ busster

Senast ändrad:
Sv: Rottweiler

Hej!
jag ska köpa rottweiler till våren/sommaren hade jag tänkt. och du skulle det vara mycket bra med lite goda råd på vägen.
vad rekomenderar ni att man ska köpa sin hund? (renrasig och med en seriös uppfödare.)
Blir jätte glad för alla tipps jag kan få..:bow:

tack på förhand/ busster

Det är extremt viktig att vara konsekvent med en sådan hund redan från början. Det är det som många gånger är del, att "fel" människor är för släpp hänta. Jag har själv haft rottwailer, och har nu en dobermann. Oerhört viktigt med ledarskapet.

Sedan tror jag ganska bestämt att en renrasig hund av dessa typer är att föredra.

Ha de så kul när du funnit den valpis. De är fantastiska hundar liksom den jag har nu.

Det är extremt viktig att vara konsekvent med en sådan hund redan från början. Det är det som många gånger är del, att "fel" människor är för släpp hänta. Jag har själv haft rottwailer, och har nu en dobermann. Oerhört viktigt med ledarskapet.
Fast oftast är det orutin, och 'fel' kan det även bli hos den 'bäste', likaså alla hundar oavsett ras behöver ett fast ledarskap.

Vad menar du med 'fel' människa egentligen?

Jo men jag menar att dessa typer av raser drar oftast till sig unga killar eller så som vill ha en cool hund som är skarp. Och tänker man inte då på att dessa hundraser kan bi MKT farlig, kanske lite x-tra vill jag påstå. Det är ju bara att se i tidningar o tv. Tyvärr.

Och visst behöver ALLA hundar ledarskap, håller fullständigt med dig!!!!!;):bow:

Kolla upp noga innan du köper hind. Åk runt till olika kennlar. Kolla skk hund data. Höfter mm
Köp bara hos seriösa.
Så är det viktigt att lära sig mycket om rasen. Läs böcker. Finns massa fina böcker .
Åk gärna på utställningar och kolla hunden.
Mycke att tänka på när man skaffar rottweiler.
Rottweiler klubben har lokala områden. Gå in på deras sida och läs.
lycka till
Jag är inne på min 4 rottis.

Jag älskar rottweilers! Min första fick jag av min värd-familj när jag var au-pair i USA. De tröttnade på valpen redan vid 6 månaders ålder och stängde in honom i en bur i garaget. Där hade han suttit i nästan 7 års tid och endast fått komma ut och ligga i köket på nätterna. Han fick komma med mig hem till Sverige och fick 4 kärleksfulla år med mig innan han reste vidare till hundhimlen. :cry:

Efter fem års saknad och längtan efter en liknande hund tog jag beslutet att skaffa mig en ny rottis. Jag började kolla runt på olika kennlar, men halkade in på blocket och fick till min stora fasa se hur otroligt många människor som inte insett vad de gett sig in på när de skaffat en rottis, och väljer därför att sälja dom vidare mer eller mindre oseriöst.

Jag hade därför inte hjärta att blunda för alla omplaceringsrottisar och välja ut en nyproducerad. Så jag tog hand om (köpte loss för 4000 utan papper eller stamtavla) en 5 månaders rottiskille som är helt underbar!

okej tack för alla goda råd. jag har köpt böckerna "rottweiler en utmärkt brukshund"och så köpte jag "lyckas med din hund i brukslydnaden"
dom tycker jag är bra. men jag ska köpa fler som handlar mer om bara rottweiler. jag har 2st bekanta som har flera rottweiler, dom lovade att hjälpa mig att kolla på valpar. dom är vana vid rottweiler och kan se om det är någon bra hund och uppfödare. vart har du hittat dina rottweiler??
världesn finaste bilder man blir kär när man ser dom:love:
tror du att det är lätt att ha med sig en rottweiler på havet? vi har en stor båt. eller tror du att dom blir lite klumpiga?

okej tack för alla goda råd. jag har köpt böckerna "rottweiler en utmärkt brukshund"och så köpte jag "lyckas med din hund i brukslydnaden"
dom tycker jag är bra. men jag ska köpa fler som handlar mer om bara rottweiler. jag har 2st bekanta som har flera rottweiler, dom lovade att hjälpa mig att kolla på valpar. dom är vana vid rottweiler och kan se om det är någon bra hund och uppfödare. vart har du hittat dina rottweiler??
världesn finaste bilder man blir kär när man ser dom:love:
tror du att det är lätt att ha med sig en rottweiler på havet? vi har en stor båt. eller tror du att dom blir lite klumpiga?
Hej
Inga problem att ha med hunden i båt. Vänj hunden redan som liten. Börja försiktigt.
Vi har åkt båt förra sommaren då hon var bäbis. Och nu denna sommaren Nästa sommaren blir det mer båt. Vi skall byta båt till en störe nästa år.
Jag kan pm dig var jag köpt mina hundar

Beställ rottweiler boken här...

Köp boken via deras hemsida
Skicka in formuläret eller ett e-mail.
Sätt sedan in 135:- på pg-konto 441 17 97 - 6

Glöm inte att skriva ditt namn och adress!
Så snart jag ser pengarna på mitt konto skickar jag iväg din bok.

Detta är en bra bok

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Något som kommit upp i mitt flöde de senaste dagarna är artiklarna och diskussionerna angående blandrasavel och renrasavel i Borås... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
4 636
Senast: Dentaku
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 595
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Jag planerar att adoptera/köpa en husky, inte imon utan om två år eller så när jag har hus och inte bor i lgh. Vi är fullt påläst på vad... 2 3
Svar
56
· Visningar
5 642
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant... 2
Svar
20
· Visningar
1 779
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka