Bukefalos 28 år!

Royal canin?

F

Flo-Jo

Är det någon här som har provat Royal canin Energy 4800 Performance?

Jga har en Siberian husky kille som jag skulle vilja få upp en 3 kilo och har blvit rekomenderad att använda deta foder i stället för de han har nu Royal Canin MAXI BREED German Shepherd Adult 24.

deta foder ska inehålla mer fetter och om min hund inte skulle åg upp i vikt av deta skulle de helt enkelt vara fel på min hund!
Men husky`s är inte lätta för att läga på sig..

Så är det någon som provat fodret eller vet någon som har?

:banana:
 
Sv: Royal canin?

jag tror att de kan va bra att prova ge de fodret då det är anpassat till hundar som är väldigt aktiva.
Jag hade testat för att se om det blir ngn skillnad! Det är ju inget farligt för hunden och när man byter inom samma märke brukar det gå bra.. Du kan ju för att vara på säkra sidan successivt gå över till det andra.

Lycka till!
 
Sv: Royal canin?

Vi gav det till våran Grand Danois när han levde, det var det enda foder ( som vi provat ) där han behöll vikten och såg fin ut i hullet.
 
Sv: Royal canin?

Jag har också haft funderingar på att gå över till det fodret eftersom min hund tränas en del just nu men jag har inte bestämt mig.

En jag känner använde det fodret när hennes hund var väldigt aktiv och det fungerade kanon.
 
Sv: Royal canin?

Hade Royal till en av mina schäfrar en gång. Hunden gick på högvarv hela tiden, var aldrig still. Enligt veterinären skulle jag byta foder, för Royal innehåller jättemycke proteiner, men är suveränt till arbetande hundar. Typ bruks, jakt mm. Min vara bara som sällskap och att gosa med. Gick sen över till Lantmännens foder, de har flera bra.
 
Lax?

hmm, vore jag dig skulle jag se till att ha ett bra grund torrfoder i botten, men att sen lägga till något fett haltigt till.
Då jag själv har huskysar kan jag rekomendera något som vi här i norra sverige iaf kan få tag i, och det är fruen lax. hur fet som helst.

Det är Pondus foder som säljer det och kostar omkring 4.5kr/kg +moms. med andra ord inte alls dyrt.

Jag skulle rekomendera att du delade ett kg på 4 dagar så det är även rätt drygt.

Lycka till!
 
Sv: Royal canin?

Men hur får jag tag i deta foder??
Hna har fått deta nya fodret i några dagar problemet är att han äter inte upp allt som han ska.
Jga funderar på att börja med kött också men då finns det en chans att han blir kräsen..
Jag kommer nog inte att ge något kött till min andra efter som han är tvårt om han lägger på sig kilo bara av att se på mat.

vad rekomenderar du jag vill ha upp honom en 3 kg
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min hund har problem med sin hud och bör äta ett foder med omega 3 i, nu har jag suttit och kollat på nätet efter foder med omega 3 och...
Svar
4
· Visningar
1 367
Senast: Rose
·
P
Hundhälsa Hej! Min hund (stor pudel, hane, 6 år) har hela sitt liv haft ostabil mage. Jag har genom åren använt olika foder till honom och...
Svar
9
· Visningar
4 422
Senast: TantEster
·
L
Hundhälsa Hej! Vi har fått reklam från Royal Canin om ett nytt foder som heter West Highland White Terrier Adult 21...
Svar
5
· Visningar
4 629
Senast: LFN
·
Hundhälsa Håller på och klurar ut hur jag bäst ska fodra min snart 2-åriga kille som alltid har varit väldigt dålig på att äta, är en väldigt...
Svar
18
· Visningar
3 325
Senast: lieverd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp