rs 2000 väst

SofiaOfSweden

Trådstartare
hade tänkt köpa en rs 2000 väst. någon här som har erfarenhet av dem? är de så små och lätta dvs. osynliga som folk säger? :p och vad kostar de? är de godkända för fälttävlan?

Sv: rs 2000 väst

är också nyfiken på den västen. undrar också om man kan ha en tröja/kavaj el nåt över utan att det ser ut som om man har puckelrygg som med de antika västarna?

hahaha :rofl: är just därför jag vill ha den.... SKÄMS så mycket över att rida med väst, så himla fult, spec. på sommaren då man itne kan ha jacka över.. men vägrar o rida utan, är för rädd för det..

:rofl: :D ok, jo det kan man ju säga att jag gör med...fast jag har struntat i västen helt och hållet för att den är så himla ful och även j*kligt obekväm. är nästan att man får blåmärken på nyckelbenen och kan knappt andas ordentligt då den är så stel. ett tag vågade jag inte heller rida utan, fick nästan panik och kändes som att köra bil utan bilbälte, så tomt. men det försvann successivt. :)

Jag köpte mig min första säkerhetsväst i onsdags!!
(jag har ju bara ridit i 20år:o ) Undrar om man börjar bli gammal och feg?? Eller klok!:idea:

Jag köpte en billigare kopia(1090:-) av en svinaktig dyr väst som i original utförande kostar 2900:-:)

Den var ju faktiskt bekväm! Den marknadsförs av Danrider i danmark.

Västen är sydd i småplattor och har snörning i sidorna så den följer kroppen perfekt! Den är tunnare än andra västar jag tittat på. Godkänd, nivå 3, tror jag det kallades.

Andra västar jag provat har känts som tvångströjor.. Men det är väl inte så konstigt när de är gjorda i 2 stora skivor..Passform?? Näe!

/lazy lady som inte kunde hitta fler undanflykter!:D

Här är det stället där det är billigast, iaf vad jag har sett. Men så tillkommer ju frakt med. http://www.feednrace.se
Jag har provat men är inte säker på om jag tycker de är så omärkbara. Provade iof. en storlek förstor då de inte hade mindre.

Någon som har provat de betydligt billiagre kopiorna på denna väst? Är de lika bra?

Senast ändrad av en moderator:

Jag har en rs 2000 och dom är absolut supersköna! Däremot är dom inte jättetunna så att man kan ha dom osynligt under kavajen... vill man ha en super tunn så e nog det enda alternativet Tipperary västarna men då får man ju lägga till en del penger. Jag brukar ha min över kavajen och tycker faktiskt att det ser helt ok ut efter som den sitter så pass nära kroppen... dessutom känns det ju att dom skyddar! Å dom e beta märkta lila så dom e godkända för fälttävlan

*kl*

Köpte min första väst nu i veckan (har också ridit i nästan 20 år men börjat bli lite mesig...). Provade en RS2000 men köpte en kopia från Riders Choice för mera måttliga 1000:- i jämförelse med 2600:-. Tyckte dessutom bättre om RC´n eftersom den hade ett bättre (eller åtminstone bekvämare) svankskydd.

men tipperary är väl inte lika bra va har jag hört? alltså att de har har inte lika hög säkerhet som racesafen...

Neej det har jag oxå hört.. den var iaf inte beta godkänd med "lila" när jag funderade på att köpa den det var därför jag valde racesafe. Jag köpte min för runt 1400 tror jag men då beställde jag den från england...

Jag har en sådan och jag älskar den! :love: Den väger 1 kg (storlek s).. Osynlig är kanske att ta i men klumpig är den iaf defnitivt inte. Är nog svårt att hitta en väst som det inte ser klumpigt ut med under en tröja..

Tips för er som tycker den är dyr. Beställ den från england, mycket billigare där. t.ex: www.treehouseonline.co.uk

Hej har med köpt en sådan med rutor i hela västen och snörning i sidorna för en månad sen har tidigare haft en sådan i 2 delar och den sålde kag snabbt fy vad den var hemsk. Men denna väst är skön följer kroppen bra och blir ännu skönare när den väl format sig mer efter kroppen man tänker inte på den och den inte klumpig. Jag köpte den för 970kr i fåglasång utanför ronneby hennes hem sida är www.faglasang.com. Är klass 3 och svart börjes har en som är precis likadan fast annat märke och den begär de 1290kr för och de ser precis likadana ut känns likadana med. ps såg att den inte fanns med på hemsidan men hon har de hemma.

Måste bara fråga om den ger så bra stöd för svanken som de gör reklam för :confused: Jag kan nämligen få lite problem med ont i ryggen i bland :( Och då fungerar inte de vanliga västarna så bra

Hej har med köpt en sådan med rutor i hela västen och snörning i sidorna för en månad sen har tidigare haft en sådan i 2 delar och den sålde kag snabbt fy vad den var hemsk. Men denna väst är skön följer kroppen bra och blir ännu skönare när den väl format sig mer efter kroppen man tänker inte på den och den inte klumpig. Jag köpte den för 970kr i fåglasång utanför ronneby hennes hem sida är www.faglasang.com. Är klass 3 och svart börjes har en som är precis likadan fast annat märke och den begär de 1290kr för och de ser precis likadana ut känns likadana med. ps såg att den inte fanns med på hemsidan men hon har de hemma.

Om du ska rida i terräng med den så kolla att den är godkänd. Det figuerar ett antal billigare kopior som inte är godkända trots att de har märken påsydda = bedrägeri. Konsumentverket har tydligen mer info...

Jag köpte en sådan i våras. Är HELNÖJD! :)
Den väger lite och är inte lika klumpig som de andra.

Den jag har är Beta 3 märkt, och godkänd för fälttävlan.

LIte kuriosa: Junior och YR landslagen (kanske även senior?) i fälttävlan har dessa västar. Det tyder väl ändå på att det är en bra väst :)

Jag köpte en sådan i våras. Är HELNÖJD! :)
Den väger lite och är inte lika klumpig som de andra.

Den jag har är Beta 3 märkt, och godkänd för fälttävlan.

LIte kuriosa: Junior och YR landslagen (kanske även senior?) i fälttävlan har dessa västar. Det tyder väl ändå på att det är en bra väst :)

Senior hade på VM....
Båda döttrarna rider också med den. Är supernöjda. :idea:

Här är det stället där det är billigast, iaf vad jag har sett. Men så tillkommer ju frakt med. http://www.feednrace.se
Jag har provat men är inte säker på om jag tycker de är så omärkbara. Provade iof. en storlek förstor då de inte hade mindre.

Någon som har provat de betydligt billiagre kopiorna på denna väst? Är de lika bra?

Ahh! Det var en sån jag menade!! Min är en kopia på den!

Tycker att den verkar super! Har den visserligen bara när jag rider ut. (Tycker att det blir för varmt än så länge när jag jobbar kusen på banan)

Den är ju godkänd enligt samma nivå, så den är säkert lika bra kvalitets mässigt.

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 523
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna... 2
Svar
31
· Visningar
4 518
Senast: JennyLz
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
655
Senast: Pegasus63
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här... 2
Svar
32
· Visningar
3 305
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka