Rufsig tråd

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare salander
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 29
  • Visningar Visningar 3 311
S

salander

En sån här exklusiv Four Roads Cross finnes redan:

IMG_0608.jpg

IMG_0365.jpg

Och om mindre än två veckor hämtas en valping av den här rasen (Picard) hem:

picard.jpg

Det vore kul att se bilder på era rufstroll!

Sv: Rufsig tråd

Äh, det där var väl inget ;)

29-juni-068.jpg

Namnlst-1-1.jpg

23-juni-138.jpg

:angel:

Känner igen den andra bilden. Det är så det oftast ser ut när vi är ute! Senaste grejen är att rulla i vatten-/dypölar ;)

Vackra hundar! Valpen vill jag ha uppdatering om! Vad är det i blandisen?

Riktigt seriöst rufs i din vovve ;-)

I (den kastrerade) blandisen sägs mamman vara labbe, border, flatte, och pappan ren wachtel. Han är en badare av Guds nåde, man släpper ner honom i en sjö och så simmar han runt där i en timme. Gärna tillsammans med änder, trots att det är massor av fågelhund i honom.
Sen, efter en timmes bad, rullar han sig gärna i t.ex. en komocka på väg till bilen...

Äh, det där var väl inget ;)

......

:angel:

Känner igen den andra bilden. Det är så det oftast ser ut när vi är ute! Senaste grejen är att rulla i vatten-/dypölar ;)

Vackra hundar! Valpen vill jag ha uppdatering om! Vad är det i blandisen?

Inte lika mycket rufs som resten i tråden, men här är Spiken oklippt :D. Låter man det gå ännu längre, ja då jävlar kan vi kalla det RUFS! :eek: :p

IMG_0237.jpg

En varm och otrimmad/oklippt Spike:
IMG_1372.jpg

Det där schnauzerskägget alltså, ska alltid stå åt alla håll...
IMG_9778.jpg

En liten blöt Spike
SpikeundPappa-2.jpg

Hehe, här är schauzerskägget FLUFFIGT idag. Det blev visst så om man duschar hunden direkt innan man sticker hemifrån och inte gör nåt åt det i övrigt.

Här i något mer... otrimmad version :p
IMG_2339.jpg

IMG_2076.jpg

Din hund är verkligen lik min!

Inför den stundande valphämtningen förresten, så undrade en bekant oskuldsfullt: Jaha, så du ska köpa valp nu. Vad ska du göra av den gamla (drygt 2,5 år) hunden då?
Tja, typ, behålla tills döden skiljer oss åt, kanske?

Här i något mer... otrimmad version :p [IMG skrev:
http://img.photobucket.com/albums/v367/gronangens/IMG_2339.jpg[/IMG]
[/IMG]

En av mina skådisfavoriter, Rutger Hauer, hade för ett tag sen en shih-tzu-valp och det var bland det sötaste jag har sett någonsin. Och vilken bister min den hade! Tyvärr är bilden borta nu, så jag kan inte visa den här.

En av mina skådisfavoriter, Rutger Hauer, hade för ett tag sen en shih-tzu-valp och det var bland det sötaste jag har sett någonsin. Och vilken bister min den hade! Tyvärr är bilden borta nu, så jag kan inte visa den här.

Shih-Tzu valpar är helt :love:. Har levt med rasen i hela mitt liv (kennel), även om det inte är min "favoritras" så kommer det alltid springa en shih-tzu i mitt hem!

Mina ruffs. Nu är dom dock kortklippta

Douglas
25708011.jpg

Såhär ser en blöt ruffs ut. Snygg? ;)
25708030.jpg

Halvlång päls på Elvis, douglas med valppälsen
25328663.jpg

Elvis
24350813.jpg

21774861.jpg

21775683.jpg

21775685.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Jag planerar att adoptera/köpa en husky, inte imon utan om två år eller så när jag har hus och inte bor i lgh. Vi är fullt påläst på vad... 2 3
Svar
56
· Visningar
5 787
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 244
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 687
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 691
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31