Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Min häst var och provade ut en sadel för 3 veckor sedan, och hans päls ruggas upp när man rider..
Vad är detta ett tecken på?
Kan den göra det om den är för vid? Utprovaren sa nämligen att den var liiite vid men att han skulle muskla sig mer.
Min häst får ibland lite ruggad päls av sadeln, om jag då använder en fårskinnspad så försvinner problemet. Brukar lägga på den när det är ruggat, ha den en-två veckor och sen brukar hon kunna vara utan ett bra tag. Hon faller ur ganska lätt, förmodligen därför det blir från-och till.
Pälsen ruggas för att sadeln inte ligger an ordentligt där. Med en omstoppning borde problemet vara löst eller så kan du också prova med fårskinn.
Glider sadeln också fram är det något mer i passformen som är fel, och då är det inte säkert att det hjälper med en pad eller liknande.
Ekonomi & Juridik Selger nye Equestrian Stockholm ponni shabrak, gjorde en pakkepris på 1700 for 3 stykken (purple&gold, Royal navy og Mahogny Glimmer)...