Ruggad rygg!!

• Distans
  • Trådstartare Trådstartare Rene
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 2 481
Sv: Ruggad rygg!!

Rene skrev:
Jag har problem med min häst. Hon blir ruggad av sadeln bakom sätet på båda sidor. Pälsen blir avgnuggad. Rider mest med westernsadel, men ska nu mer o mer börja med min bomlösa Knights sadel, men har märkt att den oxå ruggar pälsen. Vad gör man? Hon blir ju av med pälsen samt så blir hon öm där. Hjälp!!!!:bow:
jag har haft precis samma problem med min pålle nu när han har vinterpäls, jag tog pälsglans just där han blev ruggig, och det hjälpte ganska bra då pälsen blir lite glansig och lite halare.;)

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 200
Senast: super
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 176
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 231
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
659
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025