Rullresväskestorlek

escodobe

Trådstartare
Sambon behöver köpa sig en rullresväska och funderar på lämplig storlek. Det är alltså för bagage som ska checkas in. Vad är en lagom storlek? Ryggsäckmått går inte riktigt att översätta eftersom det är en semihård variant han är ute efter. Han tar inte med våldsamt mycket kläder men är inte heller någon UL gramjägare.
 
Jag som jobbrest väldigt mycket genom åren säger att det beror på hans individuella behov. Är det 2-3 dagar på hotell eller två veckor i självhushåll, liksom? Jag har haft tre steg. För 1-2 dagar ofta knött ner de kläder mm som behövts i datorväskan, that's it. För ett par dagar med litet större behov, en handbagage-stor rullväska - det är ju oftast ok att ha datorn i en liten väska utöver ett "traditionellt" handbagage. För längre resor en stor halvhård platsresväska, under många år en litet för tung Carlton men sedan SAS slog ihjäl den har jag en Samsonite Aeris Spinner av största modellen. 87 liter och 4,8 kg och alldeles fantastiskt stryktålig. Även om han inte behöver riktigt den volymen så rekommenderar jag ändå modellserien, det finns 3-4 varianter tror jag.
 
Jag som jobbrest väldigt mycket genom åren säger att det beror på hans individuella behov. Är det 2-3 dagar på hotell eller två veckor i självhushåll, liksom? Jag har haft tre steg. För 1-2 dagar ofta knött ner de kläder mm som behövts i datorväskan, that's it. För ett par dagar med litet större behov, en handbagage-stor rullväska - det är ju oftast ok att ha datorn i en liten väska utöver ett "traditionellt" handbagage. För längre resor en stor halvhård platsresväska, under många år en litet för tung Carlton men sedan SAS slog ihjäl den har jag en Samsonite Aeris Spinner av största modellen. 87 liter och 4,8 kg och alldeles fantastiskt stryktålig. Även om han inte behöver riktigt den volymen så rekommenderar jag ändå modellserien, det finns 3-4 varianter tror jag.
Något åt det sistnämnda. Är handbagage tillräckligt så finns det ryggsäckar i överflöd i hemmet. Jag brukar klara mig bra med att checka in min 65 liters säck men sambons 90litare överstiger maxmåtten.
 
@escodobe jag gillar samsonites mellanstora rullväskor på 60-69 centimeter. http://www.samsonite.se/mellanstort/ Jättebra kvalite också vår större väska från samsonite som vi har när vi reser tillsammans ibland har vi haft i 20 år och nu börjar den bli lite sliten men den håller fortfarande för resor. Den mellanstora vi har är inköpt för några år sen, den syns inga tecken på att den skulle vara lite sliten än iallafall. De är lite dyra kanske men bra kvalite lönar sig i längden tycker jag och man kan alltid passa på när affärer säljer utgående modeller eller det är rea. Hyfsat lätt att hitta erbjudande på nätet med då det är ett stort märke som många affärer säljer. Men det kan vara bra att ta sig till en affär som har väskor av lite olika modeller och märken och kolla och känna vad man själv tror blir lagom.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin ”Haglöfsjackan har blivit en symbol för den svenska gängkulturen.” SvD Jag hade ingen aning och kommer fortsätta köpa Haglöfskläder...
2
Svar
24
· Visningar
1 306
Senast: hastflicka
·
Hemmet Hej, Undrar om någon här har koll om man kan ställa en fristående mikrovågsugn i överskåp? Jag har ingen mikro i mitt kök idag och har...
Svar
16
· Visningar
1 448
Senast: cewe
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 863
Senast: SiZo
·
Trädgård & Växter Jag funderar på att köpa robotgräsklippare och även om det senaste åren inte varit några igelkottar häromkring vill jag ju ha en som är...
Svar
9
· Visningar
1 016
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp