Werewolflaird

Trådstartare
Jaha då har jag fått min första rullstol inte något jag trodde jag skulle behöva vid min ålder, den är främst för utomhusbruk inne har jag min rullator.
Jag var ute på min första tur här om dan och det var svårare än jag trodde, gångar som jag alltid trott var jämna lutar ju åt alla håll och kanter och jag har spagetti armar.
Finns det några fler här med rullstol som har bra tips på hur man klarar vardagen ute med rullstol som hur man gör när man handlar och klarar av kanter m.m
Alla goda råd uppskattas

Jaha då har jag fått min första rullstol inte något jag trodde jag skulle behöva vid min ålder, den är främst för utomhusbruk inne har jag min rullator.
Jag var ute på min första tur här om dan och det var svårare än jag trodde, gångar som jag alltid trott var jämna lutar ju åt alla håll och kanter och jag har spagetti armar.
Finns det några fler här med rullstol som har bra tips på hur man klarar vardagen ute med rullstol som hur man gör när man handlar och klarar av kanter m.m
Alla goda råd uppskattas

Har du blivit erbjuden rullstolsskola? Beror kanske lite på var man bor men där kan man träna på att komma över olika typer av hinder en kan möta i vardagen med hjälp.
Har en svaga armar finns det till vissa rullstolar möjlighet att montera en liten motor undertill som hjälper till att skjuta på, typ servo som man har till styrningen av bilar.
Vissa butiker kan ha rullstolsanpassade kundvagnar men det är lite ovanligt... självscanning och lägga direkt i ryggsäcken på ryggstödet är ett tips, men storhandla blir bökigare...

Alla goda råd uppskattas
Kolla på rgaktivrehab.se (rg aktiv rehabilitering) och anmäl dig på en kurs. De lär ut "riktig" rullstolskörning, med fokus på att kunna vara med överallt och att kroppen ska hålla för påfrestningarna som blir av att rulla. Även träning på att köra upp och nedför trottoarer, åka rulltrappa, ta sig upp och nedför trappsteg etc.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 681
Senast: Ceta
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen... 2 3
Svar
52
· Visningar
8 924
Senast: manda
·
Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma... 2
Svar
23
· Visningar
4 906
Senast: Lingon
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste... 2
Svar
28
· Visningar
9 775
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka