Bukefalos 28 år!

Rumpsniffaren

emlem

Trådstartare
Vi har sammanlagt 4 katter på bondgården, varav 1 mamma med 2 döttrar och min egen gamelkatta. Det är gamelkattan som bestämmer, hon ger de andra stryk när det bråkar och de flyttar sig från matskålen i all hast när hon sätter sig bakom dem och nosar dem i baken.
Vi hade tidigare hund som hälsade på gamelkatten (långt innan de andra tillkom) i baken men hon brydde sig inte om det så varför tar de andra kattorna ( samtliga 4 steriliserade honkatter) så illa vid sig av rumpsniffningarna?
 
Låter kanske som när någon mycket hotfull ställer sig alldeles bakom en och stirrar över axeln på en. Hen gjorde inget men du flyttar på dig illa kvickt ändå :D
 

Liknande trådar

Katthälsa Mamma ringde nyss och berättade om senaste veterinärbesöket och funderar lite. Katten: Född 2008, inomhuskatt, pigg, lekfull men klart...
Svar
4
· Visningar
957
Senast: astronaut
·
Katthälsa Att avliva två älskade katter. När ingen enskild faktor är avgörande nog att definitivt ta det stora beslutet... men ackumulativet av...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 589
Senast: Murphy
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 808
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 969
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp