"Rumsren" häst??

Sv: "Rumsren" häst??

Angående att lära hästen att bara kissa/bajsa på kommando, eller ute; det blir ju som med en hund, man får istället ansvaret att se till att djuret kommer ut tillräckligt ofta, annars kan de få diverse besvär. Då får man också tänka på att hästar äter hela tiden, och bajsar också oftare (än t.ex hund).

Sv: "Rumsren" häst??

Hej! Min fölunge grisade ner våldsamt i boxen i början, det var bajspluttar överallt. Eftersom det inte gick att mocka helt rent la jag den gamla, lite grisiga halmen längst bak och fyllde på med nytt längst fram i boxen. Han har bajat mer och mer där bak, och nu på sista tiden har jag lämnat ca 50 cm tomt golv längst bak. Och se på sjutton, nu ligger alla högarna i en rad på cementen. Himla duktig liten häst!

Liknande trådar

Ridning Hej hej! Jag är en liten tjej som inte alltid känner sig nöjd efter ridpass. Det första är att jag inte kan få hästen att trampa under...
Svar
8
· Visningar
519
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 139
Hästhantering Jag har en häst som blir väldigt stressad när hon står inne i lastbilen. Hon är klaustrofobisk och har trauma från transport i släp hos...
Svar
18
· Visningar
1 032
Senast: Amha
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i... 6 7 8
Svar
147
· Visningar
17 156

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka