Rundsytt träns

Bison

Trådstartare
Ja, det finns ju lite överallt men inte det jag vill ha :(
Är på jakt efter ett helt rundsytt, dvs utan den där hemska blaffiga breda nosgrimman med pullback spänne. Säkert jättetjusigt, men min herre ogillar dem å det grövsta. Vi vill ha en smal rundsydd nosgrimma utan snokrem.

Silverspännen, svart, stor full eller x-full. Rundsyddatyglar, inåtvändspännen, helst inte spännen i nacken.

Priset är inte så viktigt om det är rätt träns :)
 
Sv: Rundsytt träns

Jag har också letat som en galning, dock efter ett med remont, fick tillslut köpa ett ihopplock av en bukefalist :bow:

Är priset oviktigt så kolla med Döbert eller OS, de går att få i princip hur man vill. Finns även skickliga sadelmakare som syr upp riktigt snygga träns, blir lite billigare än ovan nämna märken.
 
Sv: Rundsytt träns

Hööks hade presciiiis ett sånt för några år sen! Köpte ett själv oc är sjukt nöjd med det!! Nosgrimman är rundsydd(avtagbar snok), sidstyckena likaså och pannbandet, har vanligt nackstycke men det gör ingenting, det är verkligen skitsnyggt nätt och trevlig kvalitet.
Finns ju inte kvar numera men det finns iaf ;)

Säger som föregående, kanske att låta sy upp ett alldles eget? =)
 
Sv: Rundsytt träns

Det har jag sett men är tveksam om det kommer räcka. Han är så jäklans tjock om näsan.
 
Sv: Rundsytt träns

Gold medal hade precis ett sådant för några år sedan. En kompis hade det. Jättefint och i bra kvalité. Men nytt med rundsydd nosgrimma var längesedan jag såg..
 
Sv: Rundsytt träns

Var helt dö-förälskad i det tränset när Hööks sålde det. Tyvärr blev det aldrig något köp.
 
Sv: Rundsytt träns

B**jes har till och från haft det du letar efter. Vet inte om de har det nu men kan ju vara värt att kolla...
 
Sv: Rundsytt träns

Det finns en sadelmakare här på västkusten som syr fantastiska rundsydda träns! Och dom är verkligen rundsydda, där finns inga fula platta delar utom där spännet sitter i nacken och på hakan. Pm'a om du vill ha hennes namn. Fantastisk kvalité på lädret oxå!
 
Sv: Rundsytt träns

Jag har ett "äldre" Zaldi som verkligen är helt RUNDSYTT :love:

Eller rättare sagt jag har 2 olika....
Ett med vanlig engelsk nosgrimma och ett med kryssnosgrimma.....
 
Sv: Rundsytt träns

Ett sånt har jag liggandes någonstans, dock utan tyglar för de tuggade förra hästen sönder :angel: Eftersom min fuxfia gör sig bäst i brunt så har detta "glömts bort" och tror inte ens hon har haft det på sig. Gammalt och välanvändt lite lagat men vilket mjukt läder det har!
Har ingen aning om vad det är för märke, det är mammas gamla träns så det har säkert 20 år på nacken. Men känns som att den modellen är "utdöd" och bara går att få tag på begagnat nästan?

Halva tränset och mitt bruna pannband ;)
grace2_157468507.jpg
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 177
Utrustning Jag letar efter ett rundsytt träns till min häst men kan inte hitta något jag tycker är perfekt. Så nu ber jag om tips! Önskemål: Svart...
Svar
15
· Visningar
1 541
Utrustning För jag behöver verkligen fler träns, not. :angel: Nej, men till denna tävlingssäsong vill jag ha ett riktigt dressyrträns med bred (3-4...
Svar
5
· Visningar
1 066
Senast: Pancakes
·
Utrustning Jag skulle behöva byta ut nosgrimman på ett av mina träns, då den är för bred för hästens nätta huvud och därför ger skav vid ridning...
Svar
8
· Visningar
1 676
Senast: Vingra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Fototråd del II
  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp