Engelsk nosgrimma med två spännen

Minett

Trådstartare
Jag skulle behöva byta ut nosgrimman på ett av mina träns, då den är för bred för hästens nätta huvud och därför ger skav vid ridning. Nuvarande nosgrimma är av typen som är fastsydd i nackstycket men kan spännas lös med ett spänne på vardera sidan, så jag skulle alltså behöva hitta en av samma typ, men som har smalare nosrem.

Tränset är av märket Treadstone - deras supermjuka rich tan-läder - i svart. Treadstone har visserligen en lös nosgrimma av denna typ (dock aachen, men löstagbar snokrem) men den nosgrimman är också bred... Har inte lyckats hitta denna lösning av annat märke heller... men det måste väl finnas??? Kallas denna typ av nosgrimma (som inte har ett spänne i nacken utan ett på var sida) något speciellt? I så fall hade det ju varit lättare att googla...!
 
Du vill alltså ha en smalare nosrem?
Annars har BR en nosgrimma som har ett spänne på var sida. Dock bred. Jag har den i lackad variant men ska finnas olackad med.

1741211_1393856277521681_92979076_n.jpg
 
Kolla Dyon. Visserligen mässingspännen på alla nosgrimmor tror jag. Vet inte om dom har någon smalare eller om alla är breda..
 
Mig veterligen finns det ingen speciell benämning på nosgrimmor som har spännen på båda sidor.
Dyón, som flera nämnt, har riktat in sig till stor del på just den "infästningen" på nosgrimmor.
 
Jag vill bara varna för att inte råka köpa nosgrimma som har fel spännen och inte passar till nackstycket... Råkade själv göra det för många år sedan och var rätt irriterad när jag insåg att remmarna ifrån nackstycket var för breda för nosgrimmans spännen :/
 

Liknande trådar

Utrustning Jag letar efter ny nosgrimma till mitt PS-träns, den gamla versionen av Flying Change, brunt (mörkbrunt?) Eftersom jag har använt aachen...
Svar
5
· Visningar
1 189
Senast: Buck
·
Islandshäst Jag hoppas jag lägger den här tråden rätt... Visste inte om jag skulle lägga den här eller under "Hästutrustning", men eftersom det...
Svar
8
· Visningar
2 337
Senast: Minett
·
Dressyr jag har länge varit ute efter ett svart dressyr träns, 2,5-3cm vitfodrad nosgrimma, ingen tjock fodring och ska sticka ut ca 4-5 mm...
Svar
6
· Visningar
1 449
Senast: FadeAway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp