Rutig kavaj

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Kat
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 382
K

Kat

När jag tävlade ponny (för hundra år sedan), så var det modernt med rutiga tävlingskavajer. Mot slutet av min "karriär" började även de mörkgröna kavajerna komma. Jag minns att jag tyckte de var skitsnygga.
Jag har insett att jag inte befunnit mig på en tävlingsplats sedan dess.
Hur ser tävlingskläderna ut idag?
Vad är modernt för närvarande?

Sv: Rutig kavaj

marinblåa tävlingskavajer i hoppning är väll det vanligaste? Och typ cremefärgade/vita ridbyxor, tror jag. men jag har lika stor koll som du har :D

Är väll vanlig svart kavaj och vita ridbyxor?:)

Vita ridbyxor och svart ganska tajt kavaj tycker jag är vanligast nu. Har sett också att en del (främst yngre tjejer) har färg på kragen på kavajen, typ rosa och ljusblått...
När jag tävlade några få gånger på 70-talet så hade jag också rutig kavaj! Tror att ridbyxorna var ljusgula eller ljusbeiga, kavajen gick i brunt och beigt. På större tävlingar på den tiden hade alla män röd kavaj och tjejerna hade mörk kavaj, svart, mörkgrön eller mörkblå.

Tja det är mode i tävlingskläder också (så klart)

Ja, det vanligaste på den tiden jag tävlade var också svart, men det fanns en viss uppblandning. Minns att jag tyckte det var roligt.

Nu är det ju modellerna som ser annorlunda ut och färgerna har mer underordnad betydelse. Just kortare jackor (som ingen som inte är lika smal som Malin Baryard kan bära med självaktning) och annorlunda kragar, blixtlås istället för knappar osv är väldigt poppis.

Mörkblå kavajer med vitt & rött kavaj omslag är ju väldigt vanligt, även dem vanliga svarta kavajerna. Ser en hel del grått nu också.

Jag såg det första gången för två år sen, på Stockholm Horse Game och nu i senaste Ridsport var det en stor bildannons med just en sån.

Liknande trådar

Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 647
Senast: manda
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 458
Senast: Edla
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 621
Senast: Lady_S
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 723

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka