Bukefalos 28 år!

Rutinerad?

Sv: Rutinerad?

Nej och ja
Jag vill bara säga att hur många år man har ridit spelar ingen roll ungufär...
Jag har har ridit 2år och 4 månader.. Och min kompis har ridit 7år och hon är inte rutinerad för jag har bättre balans, följsamhet, hoppar högre, och vågar det flesta sakerna.Jag rider 3-4gånger om veckan haft två Medryttare hästar hjälpt till några med sina hästar ibland ponnysar rider på två olika ridskolor. Är van med det flesta som händer bland häsvärlden. Älskar hästar som är pigga och heta som tycker om att hoppa och köra lite dressyr. Jag är 13år hoppar upp till 80cm.

Jag skulle säga att det bror på vem man är hur mycket man rider eller är man rädd för not med hästar t.ex ramla av, avkastad, sparkar bakut, bockningar eller not då kommer du inte lika långt igen fört med den som inte ger upp men som kan också bli rädd. Vissa har ridning i blodet.
Vilket roande inlägg! Du har en skön inställning :D
 

Liknande trådar

Ridning Jag red på ridskola från jag var 6 till övre tonåren, under senvår och sommar red vi ofta uteritter, i alla gångarter. Man fick lära sig...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
8 243
Senast: Sassy
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
3 261
Senast: iNHALE
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 238
Ridning Det var sisådär 35 år sen jag var nybörjare. Dessutom är minnet därifrån lite oklart, men jag minns iaf att vi red med ledare iaf ett...
2
Svar
29
· Visningar
2 682

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp