Ryggproblem/spända rygg muskler

J

JennieKinnunen

Hej. Jag har en häst som är en fullblods korsning. Han har väldigt spända ryggmuskler. Jag märkte de för mer än ett år sen, och han stog hela året och jag behandlade det med smärtstillande och hade även ute ET i höstas, och hon tyckte att jag skulle börja rida. För han visade inga tecken på ömma ryggmuskler. Så jag red i ca fyra månader, sedan en dag efter en dressyr träning så var han jätte öm igen och hela ryggen sjönk ihop när man klämde på ryggen. Så nu har han stått en månad, och jag har tömkört honom ett flertal gånger i en väldigt låg form. Sen köpte jag en back on track värme dyna i höstas som jag började använda igen då för en månad sen varje natt. Sen har jag masserat honom nästan varje dag. Vad är felet på honom? är det bara att musklerna är svaga och spända, eller är det något helt annat?
Tacksam för svar.
 
Sv: Ryggproblem/spända rygg muskler

Kör till en klinik, ingen kan svara på den frågan härinne. För jag antar att din sadel ligger bra? Jag hade kört ner till en klinik iaf och där blir det antagligen röntgen och diverse undersökningar. Min häst jag hade för några år sen hade problem med ryggen, det visade sig att hon var halt i princip på alla fyra.
 
Sv: Ryggproblem/spända rygg muskler

Kör till en klinik, ingen kan svara på den frågan härinne. För jag antar att din sadel ligger bra? Jag hade kört ner till en klinik iaf och där blir det antagligen röntgen och diverse undersökningar. Min häst jag hade för några år sen hade problem med ryggen, det visade sig att hon var halt i princip på alla fyra.

okej, jo vi ska göra det, vi ska ringa i morgon bitti och beställa tid.
Jag tror inte det är sadeln denna gång, köpte en ny nu i höstas och frågade flera stycken som är duktiga på sadlar och den låg perfekt på honom. Men hoppas att jag får en tid så fort som möjligt i allafall.. Tack så mycket.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 161
Senast: __sofia__
·
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 246
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 284
Senast: QueenLilith
·
Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på...
2
Svar
28
· Visningar
5 500
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Det här med klädsel
  • Tapetsera på vävd tapet
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp