Ryggproblem?

L

Lisaaa__

Hejsan.

Min valack har kännt nackig i vf nu ett tag. Endast när han börjar böja på nacken. Har tid på klinik i nästa vecka. Han är inte öm, svullen eller varm någonstans i benet. Så nu tänkte jag om det sitter i ryggen på honom. Han ömmar lite när man trycker på ryggraden/bredvid. Har även kännt som en liten knöl eller typ som en "bukla" eller vad man ska säga på ryggraden där sadeln slutar ungefär. Ryggraden är liksom rak men sen kmr den där lilla "buklan" när man känner öven ryggraden. Är det kissing spies? :( Det slog mig idag när jag märkte att han ömmade, dock inte mkt men lite ömmade han.

Snälla skriv om ni tror/vet vad det kan vara eller om eran häst har eller haft något liknade.
 
Sv: Ryggproblem?

Kanske sadeln ligger illa?
Vänta o se vad kliniken säger, samt kolla sadeln, så skulle jag gjort. Och tömkört lugnt, promenerat, osv, om hästen inte misstycker, tills kliniken gått igenom.

Hoppas hästen blir bra igen!
 
Sv: Ryggproblem?

Hej, tack för ditt svar. Vi testade ut en ny sadel på honom i vintras men han kan ju ha ändrats i ryggen osv. Jag är ute och skrittar honom ibland och ut på promenader och lite så nu innan klinik. Han verkar inte ha ett tugg ont då utan endast när han blir och böja på nacken och jobba i form.
 
Sv: Ryggproblem?

70 som kollat men ingen som har något fler försalg? :)
 
Sv: Ryggproblem?

Vänta och se vad vetrenären säger, sedan kan du kolla utrustningen men om det inte blir bättre ta ut en massör, de kan göra underverk och hjälpa dig att stärka musklerna på din häst.
 
Sv: Ryggproblem?

Okej. Tack för svar! Håll tummarna att det inte är ngt allvarligt :(
 

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
20 362
Hästvård Hejsan! ( Innan jag berättar så vill jag bara påpeka att jag HAR EN TID på KLINIK PÅ måndag☺️ ) Upptäckte idag att min valack har fått...
Svar
1
· Visningar
400
Hästvård Hejsan! Idag när jag tog in min tjej för ridning upptäcke jag att hon var lite svullen på höger framben i på kotan. Hon ömmar inte, är...
Svar
5
· Visningar
868
Senast: Mirtai
·
Hästvård Är det här ett onödigt/småaktigt/kinkigt mail att skicka till en veterinärklinik? (Bakgrunden är att jag, mycket motvilligt, åkte till...
2
Svar
21
· Visningar
3 251
Senast: domesticus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Inredningstips kök

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp