Ryggvinkelmätare

Sparvoga

Trådstartare
Nån som har en sån? Egentligen är det väl konstigt att inte alla sadelprovare/makare har med en sån o mäter då vet ju iaf på ett ungefär vidden på sadeln

Sv: Ryggvinkelmätare

Har testat det där med gradskiva o tumstock men jag får alltid till olika:confused: Men om det är en sadelmakare som inte säljer sadlar vore det ju iaf lite hjälp på traven för ägaren att ha lite mer att gå på än om hästen ska rak eller böjd bom

Som fjordtokan säger, långt ifrån alla sadelmakare o utprovare använder sig av grader överhuvudtaget.

Jo, det är ju sant. Men jag tycker iaf att vore ganska bra, eftersom alla sadlar har olika bomviddsystem. Fast då ska ju säljarna vet vilka grader dom säljer också.. Hmm. Kanske får köpa en mätare o ha själv, så får jag springa runt o mäte bara för kul;)

Förresten kan man mäta sadeln med dessa också?

Jasså gör du likadant varje gång?

Frågar man om grader i en hästbutik så ser de ut som frågetecken (oftast) så vad är då meningen med det? Jag använder gader för att jag själv ska jämföra andra sadlar med varandra. Metoden är inte alls så vanlig och uppskattas inte heller..

Liknande trådar

Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 410
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 206
Senast: super
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·
Tjatter Jag är kanske inte helt seriös med den här tråden (eller med rubriken), så man behöver inte bli galen på mig om man inte vill. Men jag... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 348
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Muddypaws 24/25