Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Nån som har en sån? Egentligen är det väl konstigt att inte alla sadelprovare/makare har med en sån o mäter då vet ju iaf på ett ungefär vidden på sadeln
Har testat det där med gradskiva o tumstock men jag får alltid till olika Men om det är en sadelmakare som inte säljer sadlar vore det ju iaf lite hjälp på traven för ägaren att ha lite mer att gå på än om hästen ska rak eller böjd bom
Jo, det är ju sant. Men jag tycker iaf att vore ganska bra, eftersom alla sadlar har olika bomviddsystem. Fast då ska ju säljarna vet vilka grader dom säljer också.. Hmm. Kanske får köpa en mätare o ha själv, så får jag springa runt o mäte bara för kul
Frågar man om grader i en hästbutik så ser de ut som frågetecken (oftast) så vad är då meningen med det? Jag använder gader för att jag själv ska jämföra andra sadlar med varandra. Metoden är inte alls så vanlig och uppskattas inte heller..